Chcesz mieć piękną skórę? Zdziwisz się, jak wiele rzeczy ma na nią wpływ!
chcesz-miec-piekna-skore-zdziwisz-sie-jak-wiele-rzeczy-ma-na-nia-wplyw

 

Przyszło lato. Ciepło i słońce na dworze skłaniają do odsłaniania ciała. Z przerażeniem odkrywasz nie tylko nadmiar kilogramów, lecz także – co gorsze – skórę w znacznie bardziej opłakanym stanie niż w zeszłym roku. Suche miejsca na łokciach, kolanach i kostkach oraz szara, zwiotczała skóra na całym ciele i twarzy, która błaga o uwagę i nawilżenie. Biegniesz do kosmetyczki i wydajesz fortunę, żeby swoją skórę doprowadzić do dawnej świetności, a jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Na niewiele zda się wydawanie dużych pieniędzy na zabiegi upiększające, jeśli nie będziesz stale dbała o swoją skórę przez cały czas, 365 dni w roku, niezależnie od pory roku. Znacznie tańsze okażą się domowe, ale systematyczne zabiegi: peelingi ciała i twarzy, balsamy, maski nawilżające i odżywcze, kąpiele relaksacyjne. Tylko dzięki ich regularnym stosowaniu twoja skóra będzie wyglądała na zdrową, zadbaną i znacznie młodszą niż do tej pory.

Jednak to nie wszystko.

Stan twojej skóry pokazuje to, co dzieje się w twoim organizmie. Jeśli nie zadbasz o swoją skórę od środka, nie oczekuj, że będzie dobrze wyglądała, niezależnie od liczby drogich zabiegów kosmetycznych. Jesteś całością, więc to, co wewnątrz, jest również na zewnątrz. 

Krótko mówiąc: zadbaj o cały swój organizm, a odpłaci ci się pięknym wyglądem skóry, bez względu na wiek i porę roku.

Co konkretnie masz robić?

DIETA

  • Zadbaj o to, aby w twoim codziennym menu było dużo warzyw i owoców.
  • Jedz codziennie orzechy, pestki, ziarna.
  • Dobrym pomysłem jest picie zielonych koktajli – oczyszczają organizm, wspomagają pracę wątroby, zawierają dużo witamin i minerałów.
  • Jedz żywność nieprzetworzoną – znaj skład swojego jedzenia.
  • Jedz kiszonki, jogurty, kefiry – wspomagają pracę jelit i zasilają dobre bakterie. 
  • Zjadaj na posiłki małe, lecz częstsze porcje – 5 razy dziennie co 3 godziny.
  • Ograniczaj jedzenie cukrów prostych – słodyczy, ciastek, cukru i napojów słodzonych.
  • Podczas posiłku koncentruj się na jedzeniu.

SEN

  • Zadbaj o dobry sen – ok. 8 godzin na dobę (22.00–6.00). 
  • Podczas zdrowego snu regeneruje się cały organizm – mózg, organy wewnętrzne – oraz oczyszcza skóra.
  • Podczas zdrowego snu piękniejesz.

WODA

  • Zadbaj o właściwy poziom nawodnienia organizmu.
  • Twój organizm potrzebuje ok. 2 litrów wody na dobę, aby prawidłowo funkcjonować – nawadniać, oczyszczać, wspomagać procesy metabolizmu, regenerować, tworzyć nowe komórki.
  • Latem i podczas uprawiania sportu organizm potrzebuje więcej wody, bo wraz z potem wyprowadza toksyny i dzięki temu reguluje również temperaturę wewnątrz organizmu.

STRES

  • Zadbaj, aby nie kumulował się w tobie stres życia codziennego.
  • Stres staraj się rozładowywać ruchem – szybkim marszem lub bieganiem, jazdą na rowerze, jazda na rolkach lub pływaniem.
  • Lato sprzyja korzystaniu z różnych form ruchu na świeżym powietrzu.

RELAKS I WYPOCZYNEK

  • Zadbaj o równowagę między wypoczynkiem a pracą.
  • Pamiętaj: co za dużo, to niezdrowo.
  • Chociaż raz w tygodniu wybierz się na łono przyrody, zdejmij buty i pospaceruj boso po trawie, wdychając świeże powietrze i ciesząc się chwilą.
  • Rób tylko jedną rzecz na raz – wtedy twój mózg odpoczywa.

Kiedy jesz – nie czytaj, nie oglądaj telewizji.

Kiedy odpoczywasz – nie odpisuj na maile, nie rozmawiaj o pracy.

Kiedy się relaksujesz – nie myśl o trudnych sprawach do załatwienia.

RADOŚĆ

  • Ciesz się życiem!
  • Żyj teraźniejszością, bądź tu i teraz.
  • Nie myśl o tym, co było; to historia.
  • Nie wybiegaj za daleko w przyszłość, bo to jest jeszcze niewiadoma.
  • Skup się na tym, co dzieje się wokół ciebie.
  • Rozwiązuj problemy.
  • Znajduj jak najwięcej pozytywnych spraw i rzeczy wokół siebie – i na nich się skupiaj.
  • PAMIĘTAJ: TO, NA CZYM SIĘ KONCENTRUJESZ – ROŚNIE.

PRZYJACIELE

  • Dbaj o przyjaciół – to oni są wsparciem w trudnych chwilach.
  • Otaczaj się ludźmi życzliwymi i pozytywnymi.
  • Znajdź czas na spotkania w realu, nie tylko na portalach społecznościowych. 
  • Dla równowagi psychicznej każdemu człowiekowi jest potrzebny drugi człowiek, ale tylko taki, który jest wsparciem, zamiast być udręką.

DOBRE RELACJE

  • Zadbaj o dobre relacje z ludźmi, którzy cię otaczają.
  • Jeśli się nie da (bo druga osoba tobą manipuluje, wykorzystuje cię lub zwyczajnie znęca się nad tobą) – odpuść sobie kontakt.
  • Pokochaj siebie – dbaj o dobre relacje z samym sobą, przecież będziesz ze sobą do końca życia.

 

Tagi

zdrowie dieta ciało ewapudłowska ciało i umysł skóra

Opublikowano: 2017-07-17

Zobacz inne artykuły w kategorii Harmonia Życia »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

zdrowe-nawyki-zywieniowe-postanowienia-noworoczne

Zdrowe nawyki żywieniowe: postanowienia noworoczne

Często postanawiamy: w tym roku schudnę 5/10 kg, zacznę ćwiczyć, przestanę tak dużo jeść i będę się zdrowo odżywiać. Jednak po kilku tygodniach – a czasem po kilku dniach – czar naszej silnej motywacji pryska i znowu, jak co roku, poddajemy się. 

czytaj dalej »

nie-daj-sie-stresowi-pamietaj-o-tym-co-najwazniejsze-odprezaj-sie-na-biezaco

Nie daj się stresowi! Pamiętaj o tym, co najważniejsze - odprężaj się na bieżąco

Kończy się czas urlopów, a za pasem początek roku szkolnego. Dla wielu rodziców to czas mobilizacji i napięć. W takich okolicznościach łatwo przegapić moment zapętlenia, wpaść w wir mechanicznego wykonywania codziennych zadań i zacząć działać na tzw. automatycznym pilocie.

czytaj dalej »

zlapalo-cie-przeziebienie-sprawdz-co-twoje-cialo-chce-ci-powiedziec

Złapało Cię przeziębienie? Sprawdź, co Twoje ciało chce Ci powiedzieć!

Przełom zimy i wiosny to czas wielu infekcji, przeziębień i grypy. Mówimy, że w powietrzu jest wiele zarazków chorobotwórczych, dlatego tyle osób choruje. Objawy pojawiające się w różnych konfiguracjach, razem lub osobno, pokazują nam, że przeżyliśmy sytuację stresową, która przerosła nasz poziom odporności. Organizm nie poradził sobie i ze stresem...

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.