Sukces i Pieniądze
7-bledow-w-cv-ktorych-lepiej-unikac-sprawdz-jak-zwiekszyc-swoje-szanse-na-rynku-pracy

7 błędów w CV, których lepiej unikać. Sprawdź, jak zwiększyć swoje szanse na rynku pracy!

Czy wiesz, że rekruter poświęca zaledwie kilka sekund na wstępną ocenę CV? Przez tak krótki czas potrzebujesz przekonać go, że właśnie Ty jesteś w stanie odpowiedzieć na potrzeby pracodawcy. Tymczasem z mojego doświadczenia w kierowaniu działem HR, a obecnie z prowadzenia sesji coachingu kariery, wynika, że nawet bardzo dobrzy kandydaci nie potrafią sprzedać swojego doświadczenia, swojej wiedzy i swoich umiejętności na dwóch stronach.

czytaj dalej »

trudny-wspolpracownik-oto-kilka-porad-jak-mozesz-sobie-z-nim-poradzic

Trudny współpracownik? Oto kilka porad, jak możesz sobie z nim poradzić

W pracy nie zawsze trafia się na sympatycznych, uczciwych i rzetelnych współpracowników. Każdy przynajmniej raz miał styczność z osobą o trudnym charakterze, który nie tylko nie ułatwia pracy, lecz nawet ją utrudnia. Toksyczny pracownik to zwykle osoba, która ma w sobie sporo nierozwiązanych konfliktów wewnętrznych...

czytaj dalej »

chcesz-otworzyc-wlasny-biznes-sprawdz-od-czego-zaczac-i-co-warto-wiedziec

Chcesz otworzyć własny biznes? Sprawdź, od czego zacząć i co warto wiedzieć

Koreańskie kosmetyki? Wegańska knajpa? Wypożyczalnia rowerów? Masz pomysł na własny biznes? Czujesz, że w obecnej pracy na etacie marnujesz swoje talenty? Chcesz spróbować, jak to jest być samodzielnym przedsiębiorcą? Do dzieła!

czytaj dalej »

jak-dobre-procedury-odstraszaja-twojego-klienta

Jak dobre procedury odstraszają Twojego klienta

Żyjemy w XXI wieku. Mimo zwiększającej się świadomości naszych potrzeb w wielu miejscach wciąż można zaobserwować chaos informacyjny i klasyczny brak logicznego myślenia. Niedawno chciałam popracować przy kawie, więc miałam okazję poobserwować sposób, w jaki funkcjonują kawiarnie... 

czytaj dalej »

 

korporacja-kiedy-jest-twoim-przyjacielem-a-kiedy-staje-sie-wrogiem

Korporacja - kiedy jest Twoim przyjacielem, a kiedy staje się wrogiem?

Rozmawiałam jakiś czas temu z przedstawicielami grupy sprzedawców w jednej z dużych firm. Zapytałam, co by się stało, gdyby zlikwidować targety i prowizje, a w zamian zaproponować im stały system wynagrodzenia, oparty o osiągane wyniki. Okazało się, że zdania są podzielone. Dla jednych byłaby to duża korzyść, bo zniknęłoby poczucie stresu i napięcia, dla drugich to rozwiązanie bez sensu, bo przecież to pieniądze...

czytaj dalej »

godnosc-i-zaufanie-jako-fundament-biznesu-przyszlosci-prof-andrzej-jacek-blikle

Godność i zaufanie jako fundament biznesu przyszłości - Prof. Andrzej Jacek Blikle

Prof. Andrzej Blikle – przedsiębiorca, informatyk, profesor nauk matematycznych, członek Rady Języka Polskiego, pracownik naukowy, specjalista w zakresie matematycznych podstaw informatyki. W rozmowie z Anną Węgrzyn opowiada o idei zarządzania opartego na wartościach.

czytaj dalej »

praca-z-domu-za-co-mozesz-byc-wdzieczny-a-na-co-musisz-uwazac

Praca z domu - za co możesz być wdzięczny, a na co musisz uważać

Dla większości osób, które nigdy nie miały okazji pracować zdalnie, praca zdalna może wydawać się bardzo atrakcyjna. W końcu oszczędza nasz czas, który musiałyby tracić na dojazdy, i zapewnia więcej swobody wynikającej z przebywania w domu. Taki model współpracy z pracodawcą nie jest jednak pozbawiony wad, więc zanim zdecydujesz się na pracę zdalną, sprawdź, na co powinieneś uważać.

czytaj dalej »

 

jak-stac-sie-dobrym-liderem-anna-wegrzyn-dla-magazynu-beauty-inspiration-przeczytaj-koniecznie

Jak stać się dobrym liderem? Anna Węgrzyn dla magazynu Beauty Inspiration - przeczytaj koniecznie!

Anną Węgrzyn, redaktor naczelna portalu Zmiany w Życiu, dzieli się swoją wiedzą i doświaczeniem na łamach magazynu Beauty Inspiration. Jak odnieść sukces jako lider? Przeczytaj koniecznie! 

czytaj dalej »

jak-efektywnie-zarzadzac-swoim-czasem-kilka-waznych-zasad

Jak efektywnie zarządzać swoim czasem? Kilka ważnych zasad

Jak często mówisz: „Nie mam czasu”, „Chciałbym, żeby doba trwała więcej niż 24 godziny”? Tego typu stwierdzenia zazwyczaj nie wynikają ze zbyt dużej liczby obowiązków, lecz braku dobrej organizacji czasu. Czas nie jest elastyczny, nie da się go ani rozciągnąć, ani wydłużyć. Jak zatem nim zarządzać, aby te zdania zniknęły z naszego słownika? 

czytaj dalej »

nic-mi-sie-nie-chce-jak-znalezc-sile-do-pracy

Nic mi się nie chce: jak znaleźć siłę do pracy?

Problem z motywacją w pracy może dotknąć każdego. Nawet pasjonaci swojej pracy mogą odczuwać czasowe spadki energii i niechęć do podejmowania działań. Jeśli na myśl o aktywności zawodowej pojawiają się niechęć, brak sił lub niepokój, jeśli w pracy sabotujesz działania własne lub innych, wpadasz w marazm, negatywizm, bierność – przyjrzyj się swojej pracy w kontekście kluczowych dla siebie wartości.

czytaj dalej »

kryzys-w-karierze-zawodowej-moze-spotkac-kazdego-przeczytaj-jak-sobie-z-nim-poradzic

Kryzys w karierze zawodowej może spotkać każdego. Przeczytaj jak sobie z nim poradzić

Kryzys w życiu zawodowym to zjawisko pewne i naturalne. Jedni doświadczają go wcześniej, inni dopiero u schyłku kariery. Może dotyczyć pojedynczych sfer życia zawodowego lub odnosić się globalnie do naszego poczucia sensu pracy i tożsamości zawodowej. 

 

czytaj dalej »

co-zrobic-aby-pieniadze-nie-przejely-nad-toba-wladzy

Co zrobić, aby pieniądze nie przejęły nad Tobą władzy?

Dążenie do zwiększania kwoty naszego wynagrodzenia nie musi być niczym złym. Każdy ma prawo do realizacji swoich marzeń czy celów, a wiele z nich mogą spełnić właśnie pieniądze. Warto jednak zastanowić się nad faktycznymi motywami, które skłaniają nas do zdobywania kolejnych szczytów na drodze do wymarzonych pieniędzy.

czytaj dalej »

7-bledow-ktore-latwo-popelnic-na-rozmowie-kwalifikacyjnej

7 błędów, które łatwo popełnić na rozmowie kwalifikacyjnej

Nie chcę w tym artykule poświęcać miejsca opisowi tak podstawowych błędów jak: niepunktualność, włączony telefon komórkowy podczas rozmowy z rekruterem, nieadekwatny strój, postawa pt. „tak nie za bardzo mi zależy, przyszedłem sobie popatrzeć, co macie do zaoferowania”. Zajmę się błędami bardziej subtelnymi, ale – niestety – dość powszechnymi i wpływającymi na efekt rekrutacji. 

czytaj dalej »

jak-w-prosty-i-przyjemny-sposob-podniesc-jakosc-swojej-pracy-trzy-sprawdzone-sposoby-wyprobuj-je

Jak w prosty i przyjemny sposób podnieść jakość swojej pracy? Trzy sprawdzone sposoby. Wypróbuj je!

Badania pokazują, że większość z nas działa w pracy nie tylko na automatycznym pilocie, tj. poświęca w ciągu dnia niemal 47% czasu, aby zastanowić się nad czymś innym niż to, co właśnie wykonuje. Możesz wytrenować swój mózg tak, aby efektywniej koncentrować się na wszystkim, co robisz, i uwolnić się od automatycznego pilota. Jak? 

czytaj dalej »

jak-odnalezc-flow-w-biurze-i-miec-wiecej-przyjemnosci-z-pracy-sprawdz

Jak odnaleźć flow w biurze i mieć więcej przyjemności z pracy? Sprawdź!

Koncepcję flow można przełożyć na nasze życie zawodowe. Marzeniem większości z nas jest praca, w której tylko dlatego podejmujemy określone czynności, że sprawiają nam radość. To dla nas sygnał, że te obowiązki stanowią pewną drogę, w której wykorzystujemy nasze naturalne predyspozycje. 

czytaj dalej »

zawody-przyszlosci-na-jakie-zmiany-nalezy-sie-przygotowac

Zawody przyszłości - na jakie zmiany należy się przygotować?

Jak zaplanować karierę, aby nie martwić się o ciągłość pracy? W czym się specjalizować i które kompetencje rozwijać? Według danych MacArthur Foundation 65% obecnych dzieci w wieku szkolnym będzie wykonywać zawody, które jeszcze nie istnieją. W zasadzie samo zjawisko nie jest niczym niezwykłym. Zobaczmy, ile nowych specjalizacji pojawiło się od naszych czasów szkolnych. 

czytaj dalej »

zly-dzien-w-pracy-zdarza-sie-oto-6-sposobow-jak-go-przetrwac

Zły dzień w pracy? Zdarza się! Oto 6 sposobów, jak go przetrwać.

Niezależnie od tego, jak bardzo lubisz swoją pracę i jak świetnym pracownikiem jesteś, może się zdarzyć, że pewnego dnia będziesz mieć zły dzień. Co zrobić, jeśli wykonywanie codziennych obowiązków wyjątkowo sprawia ci trudność, a ty czujesz, że ten dzień po prostu nie będzie dobry?

 

czytaj dalej »

antyporadnik-5-sposobow-na-zrobienie-zlego-wrazenia-pierwszego-dnia-w-nowej-pracy

Antyporadnik: 5 sposobów na zrobienie złego wrażenia pierwszego dnia w nowej pracy

Przed spotkaniem z nowymi kolegami z firmy starannie przygotowałeś strój, zadbałeś o odpowiednią fryzurę i wyczyściłeś buty, aby wywrzeć na wszystkich dobre wrażenie. Wydaje ci się, że zadbałeś o najdrobniejsze szczegóły – w końcu wizerunek jest ważny, bo decyduje o wrażeniu, jakie wywołasz na nowo poznanych ludziach. Pamiętaj jednak, że to nie wystarczy. Na pozór błahe błędy szybko mogą zamienić pierwsze wrażenie na negatywne i już na wejściu utrudnić ci zbudowanie dobrych relacji ze współpracownikami. 

czytaj dalej »

12347‹ poprzednie


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.