Chcesz schudnąć? Pij wodę! Część 1
chcesz-schudnac-pij-wode-czesc-1

 

Woda – niezbędny element odchudzania

Zbyt mała ilość dziennie wypijanej wody spowalnia procesy przemiany materii w organizmie, a zatem spalanie tłuszczu jest znacznie wolniejsze.

Woda nie zawiera kalorii i nie dostarcza wartości odżywczych, ale sama w sobie jest dla organizmu bezcenna. Czy zamierzasz schudnąć, oczyścić organizm, czy po prostu chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem – musisz koniecznie zadbać o wodę w swojej diecie.

Specjaliści od żywienia zalecają picie około 30 ml wody na każdy kilogram masy ciała – każdego dnia. Ta ilość jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania twojego organizmu. Tymczasem statystyczny Polak wypija nie więcej niż szklankę wody dziennie. Jest to statystyka przerażająca, ponieważ wynika z niej, że skoro ja wypijam osiem szklanek wody dziennie, to tego samego dnia 7 innych osób nie wypije ani jednej kropli wody!

Powody, dla których każdego dnia warto wypijać odpowiednią ilość wody:

  • Woda jest niezbędna do oczyszczania organizmu z toksyn i pozostałości z przemiany materii. Bez wody organizm nie będzie mógł ich wydalić i substancje te będą odkładały się w komórkach ciała.
  • Woda korzystnie wpływa na regulowanie apetytu i procesy trawienne.
  • Stosowana przed posiłkiem w naturalny sposób będzie zapobiegała przejadaniu. Woda jako składnik masy kałowej sprzyja regularnemu wypróżnianiu i pomaga zapobiegać zaparciom.
  • Zdrowa dieta odchudzająca obejmuje dużą ilość błonnika, który może być przyczyną zaparć, jeśli nie dostarczamy do organizmu odpowiedniej ilości wody.
  • Początkowa utrata wagi podczas odchudzania jest w znacznym stopniu spowodowana utratą wody, picie odpowiedniej ilości zapobiega odwodnieniu.
  • Woda ma również zbawienny wpływ na naszą skórę. Odpowiednio nawodniona skóra wolniej się starzeje, dłużej zachowuje elastyczność i widać na niej mniej zmarszczek.
  • Bez odpowiedniej ilości wody krew staje się gęstsza, co z kolei powoduje zmniejszenie ilości tlenu doprowadzanego do mięśni i mózgu, a to może powodować uczucie zmęczenia.
  • Woda pomaga utrzymać mięśnie w dobrej kondycji, a także “naoliwić” stawy; odpowiednie nawodnienie organizmu pomaga ograniczyć bóle mięśni i stawów podczas ćwiczeń.

To, ile wody dokładnie potrzebujemy, zależy od naszej wagi, rodzaju aktywności, temperatury oraz wilgotności otoczenia, a także diety. Jeśli przyjmujemy dużą ilość pokarmów zawierających dużo wody (warzywa, owoce), nasz organizm nie potrzebuje jej aż tak dużo, jak wtedy kiedy nasza dieta zawiera dużo białka (mięso, sery, jaja). Inne płyny również mogą stanowić źródło wody dla naszego organizmu, chociaż tzw. żywność diuretyczna (moczopędna) może sprawić, że nasz organizm będzie wydalał wodę w przyspieszonym tempie. Przykładem mogą być napoje zawierające kofeinę (kawa, herbata, napoje gazowane i słodzone) oraz alkohol. Pijąc płyny diuretyczne, musimy pić więcej wody, aby wyrównać jej poziom w organizmie. Jeśli pijemy alkohol, powinniśmy jednocześnie – ale i przed, i po piciu – pić również wodę, co pozwoli uniknąć kaca oraz uczucia zmęczenia.

Jak zatem nauczyć się pić wodę?

Warto mieć butelkę czy szklankę ulubionej wody zawsze pod ręką. Nigdy nie napijesz się odpowiedniej ilości wody, jeśli jej źródło będzie poza zasięgiem Twojego wzroku lub ręki. Pełna butelka wody w kuchni nie przyniesie Ci korzyści, jeśli cały czas spędzasz w salonie.

Nie zakładaj, że od razu z ochotą będziesz pić wymaganą ilość wody. „Wlewanie w siebie” ośmiu szklanek wody pierwszego dnia może Cię tylko zniechęcić. Zacznij małymi kroczkami i systematycznie zwiększaj jej spożycie.

Jeśli picie czystej wody sprawia Ci trudności, wrzuć do niej plasterek cytryny, listek mięty albo kawałek świeżego imbiru. Będzie miała bardziej orzeźwiający smak. Jednak nie stosuj żadnych koncentratów ani słodzików.

Gdy czujesz pragnienie, oznacza to, że Twój organizm jest już odwodniony. O piciu wody musisz pamiętać i myśleć wcześniej, więc wyrób w sobie nawyk picia jej przy każdej okazji.

Kiedy już przyzwyczaisz organizm do regularnego spożywania wody, będziesz traktować picie tak jak oddychanie.

W kolejnej części napiszę o tym, jakie dolegliwości może powodować zbyt mała ilość wypijanej wody i czym to może grozić. 

Tagi

zdrowe odżywianie dieta zdrowe nawyki żywieniowe woda

Opublikowano: 2016-03-23

Zobacz inne artykuły w kategorii Harmonia Życia »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

prosty-sposob-na-zmiane-nawykow-zywieniowych

Prosty sposób na zmianę nawyków żywieniowych

Po zmianie nawyków żywieniowych oczywiście obawiałam się niewystarczającej ilości czasu na przygotowanie specyfików, braku odpowiednich umiejętności kulinarnych, cackania się z zakupami czy chociażby kuszącego zapachu kiełbasy w sklepie. Szybko jednak okazało się, że tak jak w przypadku każdej innej zmiany, kluczowe są dwie rzeczy – odpowiedni powód i sprzyjające otoczenie. 

czytaj dalej »

jaki-styl-zycia-kocha-nasze-serce-5-rad-od-5-wybitnych-kardiologow

Jaki styl życia kocha nasze serce? 5 rad od 5 wybitnych kardiologów

Żyjemy w ciągłym pędzie, wiecznie gdzieś biegniemy, nie mamy czasu na odpoczynek, zajęcie się sobą oraz swoim zdrowiem. Z tego powodu choroby układu krążenia są najczęstszymi przyczynami zgonów w Polsce. Co zrobić, żeby im zapobiegać? Należy pokochać styl życia, który kocha nasze serce!

czytaj dalej »

chcesz-miec-piekna-skore-zdziwisz-sie-jak-wiele-rzeczy-ma-na-nia-wplyw

Chcesz mieć piękną skórę? Zdziwisz się, jak wiele rzeczy ma na nią wpływ!

Suche miejsca na łokciach, kolanach i kostkach oraz szara, zwiotczała skóra na całym ciele i twarzy, która błaga o uwagę i nawilżenie. Biegniesz do kosmetyczki i wydajesz fortunę, żeby swoją skórę doprowadzić do dawnej świetności, a jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Na niewiele zda się wydawanie dużych pieniędzy na zabiegi upiększające, jeśli...

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.