Jesienna chandra - dlaczego nas dopada i jak z nią sobie radzić? Sprawdź!
jesienna-chandra-dlaczego-nas-dopada-i-jak-z-nia-sobie-radzic-sprawdz

 

Z końcem lata temperatura na zewnątrz spada. Zamiast słońca za oknem coraz częściej dostrzegamy deszcz i szarówkę. Aura, jaka zaczyna nam towarzyszyć, sprawia, że nasz nastrój ulega pogorszeniu. Jak stawić czoła jesiennej chandrze, aby w dobrym nastroju przetrwać do wiosny?

Sposobów na słabszy nastrój jest wiele. Dobrze jest je połączyć, aby efekt z pewnością stał się odczuwalny.

Po pierwsze – postaw na ruch

Badania potwierdzają, że jedną z najskuteczniejszych metod polepszenia nastroju jest wysiłek fizyczny. Wystarczy kilkunastominutowy spacer, aby poprawić swoje samopoczucie i obniżyć poziom napięcia. Jesienny spacer dotlenia organizm i nie obciąża nadmiernie mięśni. Alternatywą dla spaceru może być bieganie lub nordic walking. Poza zbawiennym wpływem na nasz nastrój sporty te pomogą nam utrzymać dobrą sylwetkę. 

Po drugie – skup się na diecie 

Sposób odżywiania wpływa na nasze samopoczucie. Szczególnie jesienią powinniśmy zwracać uwagę na to, co jemy. Zamiast na gorącą pizzę pod kocem postaw na sezonowe warzywa i owoce (takie jak dynia, buraki czy żurawina). Spróbuj także ziół – nie tylko jako przyprawy do potraw. W wypadku jesiennej chandry sprawdzi się napar z kwiatu szafranu, który podnosi poziom serotoniny – hormonu szczęścia, odpowiedzialny za nasze nastawienie do życia. Jesienią farmaceuci polecają także napar z dziurawca, który działa antydepresyjnie, należy jednak pić go regularnie. Warto uzupełnić dietę witaminą D, magnezem i suplementami zawierającymi ekstrakt z guarany, która w ciągu dnia doda nam energii. 

Po trzecie – think positive 

Jeśli zaczniemy myśleć o jesieni jak o ponurej porze roku, w trakcie której najlepiej nie wychodzić z domu, naszą głową zawładną depresyjne myśli i zabraknie miejsca na pozytywne przemyślenia. Warto przekuć negatywy w zalety. Jeśli pogoda na zewnątrz jest nieciekawa, a wieczór zamierzamy spędzić w domu, możemy spędzić go pożytecznie: czytając książkę, oglądając film lub ucząc się czegoś nowego. Latem dłużej przebywamy na zewnątrz, dlatego nie zawsze mamy czas na samorozwój. Jesień może być do tego dobrą okazją. 

Aby jesień nie ograniczyła się tylko do leżenia pod kocem i próby przetrwania do wiosny, warto zrobić listę „to do”. Zaplanuj i zapisz co chcesz przeczytać i czego się nauczyć – być może dzięki temu łatwiej zrealizujesz wszystkie swoje plany.

Tagi

czas wolny chandra dieta ciało energia czas dla mnie

Opublikowano: 2018-11-21

Zobacz inne artykuły w kategorii Harmonia Życia »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

zdrowa-dieta-droga-do-szczesliwego-zycia-zespol-jelita-drazliwego-cz-2

Zdrowa dieta drogą do szczęśliwego życia. Zespół jelita drażliwego cz. 2

Jeśli posłuchałaś swojego ciała i podjęłaś decyzję o zmianach w życiu (5 punktów z I części artykułu), planując wprowadzić w swoje życie trochę więcej uważności chociażby w obszarze odżywiania, zwiększenia czasu na odpoczynek i relaks, mam dla Ciebie kilka praktycznych rad na temat tego, co konkretnie masz robić, żeby twoje jelita się uspokoiły i żebyś poczuła się wspaniale.

czytaj dalej »

akcja-relaksacja-doladuj-sie-oddechem

Akcja Relaksacja. Doładuj się oddechem!

Stres jest nieodłącznym elementem życia. Doświadczamy go codziennie w wielu sytuacjach życiowych. Czy można go ograniczyć? Pewnie, że tak! Jednak należy pamiętać o świadomym podejmowaniu decyzji i dokonywaniu wyborów...

czytaj dalej »

nie-lubisz-swojego-ciala-sprawdz-co-ma-na-to-wplyw-i-jak-sie-pozbyc-negatywnych-ocen

Nie lubisz swojego ciała? Sprawdź, co ma na to wpływ i jak się pozbyć negatywnych ocen

Zastanawiasz się nad tym, jak mocno jesteśmy bombardowani informacjami na temat naszego wyglądu? Masz w domu kolorowe magazyny? Zobacz nagłówki: „Do lata zostało pięć miesięcy, zdążysz schudnąć”, „Dieta cud”, „Przygotuj ciało do bikini”, „30-dniowy trening – zadbaj o pośladki”. Mogłabym tak długo wymieniać. Czuję się tym przytłoczona i mówię: „Stop!” takim akcjom.

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.