Nasze sposoby na dobre relacje w Twoim biurze - sprawdź je na sobie!
nasze-sposoby-na-dobre-relacje-w-twoim-biurze-sprawdz-je-na-sobie

 

Nieważne jakie stanowisko zajmujesz - dobre relacje w pracy mają duże znaczenie dla Twojej kariery, dlatego warto o nie cały czas dbać. Jak postępować i co robić, aby nie wyjść na lizusa bądź niedostępnego sztywniaka?

Warto znaleźć złoty środek! Niezależnie od kultury korporacyjnej Twojej firmy, musisz pamiętać, że to wciąż praca i trzeba pamiętać w niej o profesjonalizmie. Co jednak zrobić, aby zachować dobrą opinię, a jednocześnie być lubianym w miejscu pracy? Zobacz, co może mieć na to wpływ:

1. Kultura osobista

Składają się na nią między innymi słownictwo, jakim się posługujesz, punktualność, umiejętność zachowania się w nietypowych, trudnych sytuacjach czy strój, jaki na co dzień wybierasz do pracy. Czy odbiegasz od reszty pracowników, w którymś z tych obszarów? Jeśli tak, zastanów się jak jest to odbierane przez innych. Jeśli jako jedyna osoba w zespole przeklinasz, albo notorycznie się spóźniasz, pomimo tego, że inni są zawsze na czas, może być to źle odbierane.

2. Umiejętność odpowiedniego komunikowania się 

Tak jak w życiu prywatnym, tak samo w pracy spotykamy różnych ludzi, o różnych charakterach i temperamentach. Warto nauczyć się rozpoznawania tych różnic i dopasowywać sposób komunikowania się do konkretnych osób. Dzięki tej umiejętności zyskasz sympatię w różnych grupach. 

3. Uczciwość

To cecha pożądana przez wszystkich. Jeśli jesteś osobą uczciwą, nie kłamiesz i potrafisz postępować fair, ludzie będą Ci ufać, a dzięki temu będą się czuć komfortowo w Twoim towarzystwie.

4. Umiejętność okazywania bezinteresownej pomocy

Wykazanie się życzliwością w stosunku do drugiej osoby przyniesie Ci nie tylko jej wdzięczność, lecz także satysfakcję i poczucie, że Ty także możesz liczyć na pomoc, kiedy będzie Ci potrzebne wsparcie. Świadomość, że w Twojej pracy jest ktoś, na kim możesz polegać jest bardzo cenna. 

5. Uczestnictwo w wydarzeniach i spotkaniach integracyjnych

Spotkania integracyjne i wszystkie aktywności, podczas których masz okazję nawiązać bliższe relacje ze współpracownikami są świetną okazją do budowania dobrych relacji w biurze. Dlatego warto od czasu do czasu uczestniczyć w tego typu wydarzeniach. To szczególnie ważne, jeśli w Twoim otoczeniu są ludzie, których jeszcze nie miałeś okazji bliżej poznać. Uczestnicz więc w tego typu eventach, a zamiast spędzać podczas nich czas tylko z tymi ludźmi, których dobrze znasz, otwórz się także na osoby, które są Ci mniej znane.  

6. Umiejętność oderwania się od pracy, od czasu do czasu i otwartość na żarty

W pracy oczekują od nas przede wszystkim profesjonalizmu i zaangażowania. To jasne. Bardzo ważna jest jednak także umiejętność odnalezienia się w zespole. Jeśli więc przychodząc do pracy, cały dzień spędzasz przy biurku, nie pozwalając sobie nawet na chwilę przerwy, możesz być odbierany jako sztywniak. Oderwij się więc czasem od biurka i pokaż swoją drugą twarz. Pozwól sobie na żarty, reaguj na opowieści kolegów. Wykażesz się otwartą postawą, która będzie dobrze odebrana przez resztę zespołu. 

Dobre relacje w biurze mogą przydać Ci się w wielu momentach. Zarówno, kiedy planujesz z szefem rozmowę o podwyżce, jak i wtedy, kiedy potrzebujesz szybko coś załatwić, np. w innym dziale. Pamiętaj więc o tym, aby dbać o relację ze współpracownikami, a także je pielęgnować, na każdym etapie swojej kariery. 

 

Tagi

jak rozwiązać konflikt jak robić dobre wrażenie na ludziach relacje z pracodawcą praca zgodna z własnym charakterem kłótnia jak wykorzystać porażki w rozwoju zawodowym jak rozmawiać relacje praca praca w korpo praca nad sobą relacje w pracy

Opublikowano: 2018-05-07

Zobacz inne artykuły w kategorii Sukces i Pieniądze »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

trudny-wspolpracownik-oto-kilka-porad-jak-mozesz-sobie-z-nim-poradzic

Trudny współpracownik? Oto kilka porad, jak możesz sobie z nim poradzić

W pracy nie zawsze trafia się na sympatycznych, uczciwych i rzetelnych współpracowników. Każdy przynajmniej raz miał styczność z osobą o trudnym charakterze, który nie tylko nie ułatwia pracy, lecz nawet ją utrudnia. Toksyczny pracownik to zwykle osoba, która ma w sobie sporo nierozwiązanych konfliktów wewnętrznych...

czytaj dalej »

konflikt-pokolen-na-rynku-pracy-czy-mlodzi-pracownicy-beda-w-stanie-dogadac-sie-ze-swoimi-szefami

Konflikt pokoleń na rynku pracy. Czy młodzi pracownicy będą w stanie dogadać się ze swoimi szefami?

Młodym ludziom coraz trudniej jest wejść na rynek pracy, ale czy przyczyny faktycznie stanowią mała podaż ofert lub niedopasowanie kwalifikacji do potrzeb pracodawców? Największym problemem mogą być różnice pokoleniowe pomiędzy tymi, którzy pracy szukają, a tymi, którzy rekrutują.

czytaj dalej »

nie-jestem-kreatywna-y-czy-mozna-to-zmienic-oczywiscie-sprawdz-jak

„Nie jestem kreatywna/y!” - czy można to zmienić? Oczywiście! Sprawdź jak!

Rozpaczliwe: „Nie jestem kreatywna!” przeczytałam pierwszy raz jakiś miesiąc temu, na forum wspierających się wzajemnie kobiet. Jedna z dziewcząt uznała, że nie jest absolutnie kreatywna i zastanawia się, jak powinna nad tym pracować. Od momentu, kiedy zobaczyłam ten wpis, w mojej głowie zaczęła przyświecać tylko jedna myśl – pokazać ludziom, że każdy z nas jest kreatywny...

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.