Nasze sposoby na dobre relacje w Twoim biurze - sprawdź je na sobie!
nasze-sposoby-na-dobre-relacje-w-twoim-biurze-sprawdz-je-na-sobie

 

Nieważne jakie stanowisko zajmujesz - dobre relacje w pracy mają duże znaczenie dla Twojej kariery, dlatego warto o nie cały czas dbać. Jak postępować i co robić, aby nie wyjść na lizusa bądź niedostępnego sztywniaka?

Warto znaleźć złoty środek! Niezależnie od kultury korporacyjnej Twojej firmy, musisz pamiętać, że to wciąż praca i trzeba pamiętać w niej o profesjonalizmie. Co jednak zrobić, aby zachować dobrą opinię, a jednocześnie być lubianym w miejscu pracy? Zobacz, co może mieć na to wpływ:

1. Kultura osobista

Składają się na nią między innymi słownictwo, jakim się posługujesz, punktualność, umiejętność zachowania się w nietypowych, trudnych sytuacjach czy strój, jaki na co dzień wybierasz do pracy. Czy odbiegasz od reszty pracowników, w którymś z tych obszarów? Jeśli tak, zastanów się jak jest to odbierane przez innych. Jeśli jako jedyna osoba w zespole przeklinasz, albo notorycznie się spóźniasz, pomimo tego, że inni są zawsze na czas, może być to źle odbierane.

2. Umiejętność odpowiedniego komunikowania się 

Tak jak w życiu prywatnym, tak samo w pracy spotykamy różnych ludzi, o różnych charakterach i temperamentach. Warto nauczyć się rozpoznawania tych różnic i dopasowywać sposób komunikowania się do konkretnych osób. Dzięki tej umiejętności zyskasz sympatię w różnych grupach. 

3. Uczciwość

To cecha pożądana przez wszystkich. Jeśli jesteś osobą uczciwą, nie kłamiesz i potrafisz postępować fair, ludzie będą Ci ufać, a dzięki temu będą się czuć komfortowo w Twoim towarzystwie.

4. Umiejętność okazywania bezinteresownej pomocy

Wykazanie się życzliwością w stosunku do drugiej osoby przyniesie Ci nie tylko jej wdzięczność, lecz także satysfakcję i poczucie, że Ty także możesz liczyć na pomoc, kiedy będzie Ci potrzebne wsparcie. Świadomość, że w Twojej pracy jest ktoś, na kim możesz polegać jest bardzo cenna. 

5. Uczestnictwo w wydarzeniach i spotkaniach integracyjnych

Spotkania integracyjne i wszystkie aktywności, podczas których masz okazję nawiązać bliższe relacje ze współpracownikami są świetną okazją do budowania dobrych relacji w biurze. Dlatego warto od czasu do czasu uczestniczyć w tego typu wydarzeniach. To szczególnie ważne, jeśli w Twoim otoczeniu są ludzie, których jeszcze nie miałeś okazji bliżej poznać. Uczestnicz więc w tego typu eventach, a zamiast spędzać podczas nich czas tylko z tymi ludźmi, których dobrze znasz, otwórz się także na osoby, które są Ci mniej znane.  

6. Umiejętność oderwania się od pracy, od czasu do czasu i otwartość na żarty

W pracy oczekują od nas przede wszystkim profesjonalizmu i zaangażowania. To jasne. Bardzo ważna jest jednak także umiejętność odnalezienia się w zespole. Jeśli więc przychodząc do pracy, cały dzień spędzasz przy biurku, nie pozwalając sobie nawet na chwilę przerwy, możesz być odbierany jako sztywniak. Oderwij się więc czasem od biurka i pokaż swoją drugą twarz. Pozwól sobie na żarty, reaguj na opowieści kolegów. Wykażesz się otwartą postawą, która będzie dobrze odebrana przez resztę zespołu. 

Dobre relacje w biurze mogą przydać Ci się w wielu momentach. Zarówno, kiedy planujesz z szefem rozmowę o podwyżce, jak i wtedy, kiedy potrzebujesz szybko coś załatwić, np. w innym dziale. Pamiętaj więc o tym, aby dbać o relację ze współpracownikami, a także je pielęgnować, na każdym etapie swojej kariery. 

 

Tagi

jak rozwiązać konflikt jak robić dobre wrażenie na ludziach relacje z pracodawcą praca zgodna z własnym charakterem kłótnia jak wykorzystać porażki w rozwoju zawodowym jak rozmawiać relacje praca praca w korpo praca nad sobą relacje w pracy

Opublikowano: 2018-05-07

Zobacz inne artykuły w kategorii Sukces i Pieniądze »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

kryzys-w-karierze-zawodowej-moze-spotkac-kazdego-przeczytaj-jak-sobie-z-nim-poradzic

Kryzys w karierze zawodowej może spotkać każdego. Przeczytaj jak sobie z nim poradzić

Kryzys w życiu zawodowym to zjawisko pewne i naturalne. Jedni doświadczają go wcześniej, inni dopiero u schyłku kariery. Może dotyczyć pojedynczych sfer życia zawodowego lub odnosić się globalnie do naszego poczucia sensu pracy i tożsamości zawodowej. 

 

czytaj dalej »

urszula-dudziak-moje-zycie-to-moja-pasja

Urszula Dudziak. Moje życie to moja pasja

Urszula Dudziak – polska wokalistka jazzowa, kompozytorka. Artystka, która oczarowuje publiczność swoim poczuciem humoru, dystansem do codzienności i mądrością życiową.

czytaj dalej »

5-waznych-rzeczy-ktore-znacznie-poprawia-relacje-w-twoim-zwiazku-wyprobuj

5 ważnych rzeczy, które znacznie poprawią relacje w Twoim związku. Wypróbuj!

Troskę o wzajemne relacje można porównać do opieki nad rośliną: jeśli jest regularnie podlewana i pielęgnowana, rośnie, rozwija się i jest w dobrej kondycji. Jeśli jednak zapominamy o niej – zaczyna więdnąć. Dlatego niezależnie od tego, czy znacie się dwa lata, czy tylko dwa miesiące, powinniście dbać o wzajemną relację. Tylko co zrobić...

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.