Nowa Marka o nazwie Ty Lekcja 2. Twoja Góra Lodowa, czyli proces brandingu
nowa-marka-o-nazwie-ty-lekcja-2-twoja-gora-lodowa-czyli-proces-brandingu

 

Jak powiedział ekspert w tej dziedzinie Dan Schwabel, Tworzenie osobistej marki polega na odsłonięciu swojej prawdziwej, wyjątkowej twarzy i zaprezentowaniu jej światu”. Proces budowania marki osobistej (czyli tzw. personal branding) polega na dotarciu do tego aspektu osobowości, który jest wyjątkowy dla Ciebie, a następnie podzieleniu się nim ze światem w Tobie właściwy sposób. Sam proces brandingu ma dwie warstwy i przypomina schemat góry lodowej. Pierwszy etap o nazwie „Tożsamość” to odkrywanie marki wewnętrznej, czyli tego kim jesteś, różnych oblicz Ciebie. Jest to część góry lodowej pod wodą. Ten etap polega tak naprawdę na poznawaniu siebie. Twoja wizja, talenty, wartości i przekonania łączą się w unikalną całość i stanowią esencję osobowości. Drugi etap procesu o nazwie „Wizerunek” to budowanie marki zewnętrznej, czyli tego jak się wyrażasz na zewnątrz, komunikujesz ze światem i jak jesteś odbierany przez innych (część góry lodowej nad wodą). W tym procesie spójność obu warstw (tożsamości i wizerunku) jest niezbędna, ażeby wzbudzać zaufanie i być autentycznym dla otoczenia. Integralność w tym aspekcie to też podstawowa cecha liderów. Jeśli na tej linii są zakłócenia, jeśli to kim jesteśmy nie współgra z tym co głosimy i robimy, wówczas cierpi nasza samoocena, pewność siebie i realizacja celów zgodna z naszymi wartościami.

Jak coaching pomaga budować markę?

Kluczem do zbudowania swojej marki jest najpierw poznanie siebie. Żeby móc się wyrazić, trzeba mieć świadomość co wyrazić, znaleźć swoje ja, własne motto życiowe i mocne strony. Coaching pozwala odbyć taką podróż wgłąb siebie, zwiększyć samoświadomość i odpowiedzialność za swoje działania. Krok po kroku dochodzi do sedna marki osobistej i buduje ją jak dom na solidnych fundamentach. Po utworzeniu marki osobistej możemy przystąpić do procesu jej zastosowania, do budowania ścieżki życia i kariery o jakiej marzymy (Personal Brand Marketing). W kolejnym artykule staniemy się architektami swojej marki rozpoczynając od fundamentów własnej tożsamości. Jak słusznie mawiał Oscar Wilde :

 „Bądź sobą, bo wszyscy inni są już zajęci”.

 Zastanówmy się zatem, co dla nas znaczy „być sobą”?

Tagi

rozwój osobisty autoprezentacja jak dobrze się zaprezentować samoświadomość personal branding

Opublikowano: 2014-07-02

Zobacz inne artykuły w kategorii Sukces i Pieniądze »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

typ-urody-jesien

Typ urody Jesień

Analiza typów urody (damskich i męskich) może dostarczyć wielu przydatnych informacji na nasz temat, m.in. jakie kolory odzieży i dodatków powinniśmy mieć w swojej szafie, jaką wybierać biżuterię, czy na jaki kolor włosów możemy sobie pozwolić. Wskaże również, jaki manicure będzie najkorzystniejszy, a nawet… jakie kolory ścian i przedmiotów mogą wpływać na nas pozytywnie.

czytaj dalej »

przestan-byc-naj-i-zacznij-byc-soba

Przestań być naj...i zacznij być sobą!

Uwielbiam spotykać ludzi przepełnionych wewnętrznym spokojem. Ludzi, którzy wręcz emanują swoim dystansem do ciągłej pogoni za sukcesem.  Nie muszą być najlepsi, najszybsi, najfajniejsi, najpiękniejsi czy też najbogatsi. W ogóle mają w głębokim poważaniu te wszystkie „naj”, a to na czym im zależy, to po prostu bycie sobą...

czytaj dalej »

to-co-jest-miedzy-slowami

To, co jest między słowami

Gdzieś, kiedyś, przeczytałam, że nie sztuką jest słuchać, ale usłyszeć. Myślę, że to stwierdzenie ma duże odzwierciedlenie w naszym życiu. Mnie osobiście jest szczególnie bliskie ze względu na zawód, który wykonuję – jestem psychoterapeutą. 

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.