Zamień „czy” na „jak” - czyli o zysku z szybkich decyzji
zamien-czy-na-jak-czyli-o-zysku-z-szybkich-decyzji

 

Zapewne każdemu z nas zdarzyło się ugrząźć w decyzyjnej niemocy, która wyczerpywała nas emocjonalnie. Wszystko dlatego, że świat nie jest czarno-biały i decyzje, które musimy podejmować, nie dzielą się jedynie na dobre i złe. Wręcz często stajemy przed wyborem między opcjami, z których każda ma złe i dobre strony. Do tego dochodzi nasz mózg, który wprost uwielbia to, co znane i oswojone, i każdą potencjalną zmianę postrzega jako zagrożenie. 

Dwa stany decyzyjne

1. Nie jestem pewien – czy sobie poradzę, czy to właściwy moment, czy jestem na to gotowy. Pojawia się generalne pytanie: „Czy powinienem się w to angażować?”. Gdy mu się przyjrzymy, zauważymy, że ewidentnie ma hamujący wydźwięk – sprawia, że odpływa nasza energia do działania. Dzieje się tak, ponieważ nasz mózg nie jest w stanie jednocześnie zastanawiać się, czy działać, i działać. Tym sposobem wciąż pozostajemy uwięzieni na progu decyzji.

2. Wchodzę w to – mimo obaw i pewnej niepewności, a może po prostu z wiarą w to, że się uda. Często w tym momencie pojawia się uczucie ulgi, ponieważ przestajemy się szamotać z decyzją i wątpliwościami. Nastawiamy się na działanie, a w naszej głowie pojawia się pytanie, które popycha nas do przodu: „Jak to zrobię?”.

Iluzoryczny brak decyzji

Wiele osób twierdzi, że nie podjęło jeszcze decyzji, bo nie chcą brać za nią odpowiedzialności. Tymczasem prawda jest taka, że brak decyzji też jest decyzją, za której konsekwencje odpowiadają. Oddają w ten sposób inicjatywę innym, losowi lub czystemu przypadkowi, dlatego gdy w ich życiu wydarzy się coś, czego nie chcieli, mogą mieć pretensje wyłącznie do siebie.

Doświadczenia wielu osób jasno pokazują, że lepiej samemu podjąć decyzję – nawet błędną – niż przeżyć niezależne od nas zdarzenia, które są wynikiem naszej bierności. Dobra decyzja przyniesie wiele satysfakcji, a może i profitów; błędna – nauczy nas czegoś, dzięki czemu w przyszłości będziemy mieli szansę dokonać lepszego wyboru. Bierność nie da nam niczego – poza poczuciem braku wpływu.

 

Tagi

motywacja jak osiągnąć cel jak osiągnąć sukces decyzje

Opublikowano: 2017-12-27

Zobacz inne artykuły w kategorii Motywacja »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

malo-ma-moc

Mało ma moc

Innowacja – słowo odmieniane dziś na wiele sposobów i przez wszystkie przypadki. Mówimy o innowacyjnych firmach, innowacyjnych ludziach, innowacyjnym myśleniu, strategii… 

czytaj dalej »

twoj-trener-personalny-juz-za-49-pln-miesiecznie-czyli-jak-wytrwac-w-postanowieniach-noworocznych

Twój trener personalny już za 49 PLN miesięcznie - czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych?

Jednym z elementów dobrych zmian w życiu, jest wprowadzenie na stałe, regularnej aktywności fizycznej. Można poprzestać na motywacji i inspiracji, ale zalecamy działanie i dlatego chcemy Wam dać konkretne rozwiązanie. Dzięki niemu, wytrwacie w swoich postanowieniach noworocznych, osiągniecie zamierzone cele, będziecie pokonywali swoje kolejne bariery i poznawali możliwości swojego organizmu. 

czytaj dalej »

film-motywacyjny-wykorzystaj-swoj-potencjal-i-nie-zaluj-ani-jednego-dnia-wiecej

Film motywacyjny - wykorzystaj swój potencjał i nie żałuj ani jednego dnia więcej!

Jakby wyglądało dzisiaj Twoje życie, gdybyś mógł zrobić wszystko od nowa? Każdy z nas wie, że mógł zrobić dużo więcej, niż zrobił rzeczywiście. Zastanawiałeś się gdzie byłbyś dzisiaj, gdyby każdego dnia zwyciężały Twoje dobre nawyki i ambicja mogła się spełniać? Twój potencjał jest niesamowity, wykorzystuj go!

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.