Kariera

Powrót do pracy po urlopie

Lipiec to szczyt sezonu urlopowego. Wkrótce wyjeżdżasz? Poznaj sprawdzone sposoby na bezproblemowy powrót do pracy, gdy wymarzone wakacje się skończą.

„Moja kariera utknęła w miejscu, co robić?” Znacie to?

Żyjemy w bardzo zmiennym otoczeniu, dlatego nie warto planować kariery z dużym wyprzedzeniem. Różne okoliczności, czasem niezależne od Ciebie samego mogą sprawić , że Ty wyglądasz juz nieco inaczej względem otaczającej Cię rzeczywistości, dlatego zaleca się brać pod uwagę okres nie dłuższy niż pięć lat…

Sukces w pracy… czy naprawdę jest mi potrzebny?!

Tytułowe pytanie zdaje się dość proste, a odpowiedź niemal oczywista. Jednak zawiera ono w sobie istotną pułapkę, bo odwraca uwagę pytanego od najważniejszej kwestii, która brzmi: „Do czego ten sukces miałby być mi potrzebny?”. 

 

Jak efektywnie zarządzać swoim czasem? Kilka ważnych zasad

Jak często mówisz: „Nie mam czasu”, „Chciałbym, żeby doba trwała więcej niż 24 godziny”? Tego typu stwierdzenia zazwyczaj nie wynikają ze zbyt dużej liczby obowiązków, lecz braku dobrej organizacji czasu. Czas nie jest elastyczny, nie da się go ani rozciągnąć, ani wydłużyć. Jak zatem nim zarządzać, aby te zdania zniknęły z naszego słownika? 

Jeśli nienawidzisz swojej pracy, Twoje ciało szybko da Ci o tym znać.

Nie zawsze nieprzyjemne objawy kojarzymy od razu z pracą. Wiele z nich może być następstwem wielu codziennych stresujących sytuacji. Dlatego warto rozpocząć obserwacje przez jakiś czas i wyłapać powtarzające się reakcje organizmu, a następnie spróbować ustalić ich źródło. Dla osób o niższej samoświadomości może…

Jak w prosty i przyjemny sposób podnieść jakość swojej pracy? Trzy sprawdzone sposoby. Wypróbuj je!

Badania pokazują, że większość z nas działa w pracy nie tylko na automatycznym pilocie, tj. poświęca w ciągu dnia niemal 47% czasu, aby zastanowić się nad czymś innym niż to, co właśnie wykonuje. Możesz wytrenować swój mózg tak, aby efektywniej koncentrować się na wszystkim, co robisz, i uwolnić się od automatycznego pilota. Jak? 

Multitasking, czyli o skutkach wielozadaniowości i korzyściach działania we własnym rytmie

Liczba zadań, jakie stawia przed nami współczesny rozpędzony świat, często przekracza nasze możliwości. Aby podołać wyzwaniom, jakie sobie wyznaczamy, niejednokrotnie wykonujemy kilka obowiązków jednocześnie. Wierzymy, że dzięki temu staniemy się bardziej wydajni, efektywni i zaoszczędzimy trochę cennego czasu…

"Wciąż nie wiem, czym chcę się zajmować". Czy to na pewno źle?

Ścieżki kariery zawodowej można przyporządkować do jednego z dwóch podstawowych typów: to specjalizacja albo coś, co nazywa się multipotencjalnością, czyli dostęp do wielu różnych zainteresowań i pasji. O ile ci z pierwszej grupy, czyli specjaliści, mają zazwyczaj stosunkowo sprecyzowany profil zawodowy, o tyle ci drudzy często borykają się z poczuciem, że coś jest z nimi nie tak. 

Bądź zen w biurze – 15 sposobów, jak to zrobić!

Praktykowanie uważności jest istotne dla każdego, niezależnie od tego jaki rodzaj pracy wykonuje. Dzięki zatrzymaniu, uwalnianiu napięcia z ciała, prawdziwemu słuchaniu siebie i dzieleniu się tą praktyką z innymi, możemy mieć duży wpływ na nasze otoczenie w pracy. Kiedy wiemy jak radzić sobie z silnymi emocjami, automatycznie nasze relacje…