Przejdź do treści
Strona główna » Gdzie ci mężczyźni? Prof. Philip Zimbardo na SWPS

Gdzie ci mężczyźni? Prof. Philip Zimbardo na SWPS

15 maja warszawska SWPS gościła profesora Philipa G. Zimbardo, nazywanego przez świat „ głosem i twarzą współczesnej psychologii”. Zimbardo to zdobywca wielu nagród i wyróżnień za pracę dydaktyczną i badawczą, profesor na Uniwersytecie Stanforda, autor ponad 400 publikacji naukowych (w tym 50 popularnonaukowych książek i podręczników). Wśród najbardziej znanych znajdują się wielokrotnie wznawiana „Psychologia i życie” oraz 5-tomowy cykl „Psychologia. Kluczowe Koncepcje”. Jego największą pasją jest obecnie Projekt Bohaterskiej Wyobraźni (Heroic Imagination Project), którego celem jest pokazanie liderom, jak stać się mądrymi i efektywnymi „bohaterami dnia codziennego”. Kiedy Zimbardo został dziadkiem, zdecydował się na zgłębienie problemów mężczyzn, które zostały zebrane i opisane w niedawno wydanej książce “Gdzie ci mężczyźni?”, napisanej wspólnie z Nikitą S. Coulombe.

prof. Philip Zimbardo i redaktor naczelna portalu Anna Węgrzyn 

Profesor Zimbardo okazał się pełnym energii 82-latkiem. Na spotkanie przybył w koszulce Supermana – tyle że “S” zastąpiło na niej duże “Z”. Podczas spotkania opowiadał o swojej najnowszej publikacji: „Gdzie ci mężczyźni?” to pozycja, którą powinien przeczytać każdy mężczyzna, aby poznać swoje ograniczenia, przyjrzeć się sobie i zainspirować do zmiany. Książka jest połączeniem perspektywy profesora z obserwacjami młodej kobiety – współautorki Nikity S. Coulombe – oraz analizy wyników ankiety opublikowanej na platformie TED. Autorzy biją na alarm – w dzisiejszych czasach męskość przechodzi wielki kryzys. Mężczyźni nie potrafią odnaleźć się w nowej rzeczywistości, w efekcie coraz później stają się samodzielni i coraz więcej czasu poświęcają na poszukiwanie stymulacji w świecie wirtualnych gier i internetowej pornografii. W “Gdzie ci mężczyźni?” autorzy przedstawiają najpowszechniejsze objawy kryzysu, jego prawdopodobne przyczyny i rozwiązania, które można byłoby wprowadzić w życie.

Po przedstawieniu koncepcji stojących za najnowszą publikacją nadszedł moment na pytania z sali, dotyczące związków psychologii i biznesu. Padło pytanie o to, skąd bierze się niechęć studentów biznesowych kierunków do zgłębiania wiedzy psychologicznej? Zdaniem Zimbardo, wynika ona przede wszystkim z tego, że większość ludzi tak naprawdę nie zdaje sobie sprawy, na czym polega współczesna psychologia. Wydaje im się, że psychologia kończy się na Freudzie i psychopatologii, a tymczasem współczesne dziedziny – takie jak psychologia poznawcza czy społeczna – dotyczą wszystkich ludzi bez wyjątku. Warto zwiększać tę świadomość, bo z połączenia wiedzy psychologicznej i biznesowej płynie wiele korzyści, a wiedza o tym, jak działa mózg, przydaje się i w biznesie, i w codziennym życiu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *