Kariera

Kariera i życie prywatne. Jak odnaleźć zagubiony balans?

Brak równowagi pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym, w dłuższej perspektywie, może mieć negatywny wpływ na zaniedbywany przez nas, wybrany obszar życia. Nie zawsze od razu zauważamy potencjalne straty, jakie płynąć mogą z braku zachowania odpowiedniego balansu. Jednak o wiele lepiej jest w porę nauczyć się je dostrzegać, niż stracić coś, czego być może już nigdy nie odzyskamy. 

6 kroków, aby znaleźć motywację do pracy, której nie lubisz

Większości z nas zdarzyło się kiedyś wykonywać pracę, która nie dostarczała satysfakcji. Być może w chwili, gdy to czytasz, również znajdujesz się w podobnej sytuacji. Nawet jeśli nasza praca daleka jest od tej wymarzonej, warto postarać się dostrzec jej dobre strony.

Trudny współpracownik? Oto kilka porad, jak możesz sobie z nim poradzić

W pracy nie zawsze trafia się na sympatycznych, uczciwych i rzetelnych współpracowników. Każdy przynajmniej raz miał styczność z osobą o trudnym charakterze, który nie tylko nie ułatwia pracy, lecz nawet ją utrudnia. Toksyczny pracownik to zwykle osoba, która ma w sobie sporo nierozwiązanych konfliktów wewnętrznych…

Dlaczego boimy się urlopu? Kiedy zaczyna się pracoholizm

Urlop. Dla większości czas wyczekiwany przez cały rok, skrupulatnie planowany i dający mnóstwo radości. Niestety – nie dla wszystkich… Są i tacy, którzy podczas urlopu przeżywają prawdziwe katusze: pracoholicy.
 
 

Wyścig po karierę? Wolę książkę i hamak w ogródku!

Potrzeba władzy i uznania jest bardzo silną motywacją. Niestety bardzo często motywacja ta, podszyta jest niskim poczuciem własnej wartości. To właśnie te etykiety powodują, że zaczynamy czuć się ze sobą lepiej. Etykietą można się chwalić, żeby następnie spijać pozytywne reakcje od innych. W ten sposób świecimy blaskiem odbitym od innych. Najważniejsze jest skupić się na…

Jak nie sabotować siebie we własnym biznesie?

Własny biznes ekspercki w świecie, który wymaga od nas obecności online, jest wyzwaniem większym niż kiedykolwiek. Nie wystarczy już, że jesteśmy ekspertkami w swojej dziedzinie. Zaczynając własną działalność, wcielamy się w rolę…

Siedem mitów na temat coachingu

Coraz więcej słyszy się o coachingu. Wszyscy wokół używają tego słowa, ale odnoszę wrażenie, że chyba nie do końca rozumieją, co ono oznacza.

Bądź zazdrosny, odnieś sukces

Jedno z powiedzeń mówi: „Zazdrość jest najgłupszym grzechem, ponieważ nie cierpi ten, któremu się zazdrości, lecz ten, który zazdrości”. Zazdrość sprawia, że cierpimy psychicznie i fizycznie. 

Humor szefa, czyli po co nam inteligencja emocjonalna?

Każdy, kto choć raz był zależny w pracy od humoru swojego szefa wie, jak ważny jest emocjonalny styl pracy liderów. Opryskliwa, nieempatyczna osoba stworzy toksyczną atmosferę, w której nikt nie będzie czuł się dobrze i pracował efektywnie. Natomiast otwarty i uważny na innych człowiek może zainspirować i pociągnąć za sobą tłumy.