Co zrobić, żeby odnaleźć w sobie szczęście?
co-zrobic-zeby-odnalezc-w-sobie-szczescie

 

Zamiast czekać na wyjazd na Madagaskar, aby tam ratować żółwie i odnaleźć spełnienie, bądź szczęśliwa w tej chwili; dzięki małym sprawom odczuwaj wdzięczność za to, co masz tu i teraz.

Zastanów się, gdzie odczuwasz szczęście. Jest ono w tobie czy na zewnątrz twojego ciała lub głowy?

Kluczem do odpowiedzi jest wyrażenie „POCZUCIE szczęścia”. Poczucie – a więc to, co czujemy – jest w nas, w naszej głowie. To oznacza, że jeśli czujesz się szczęśliwy(-a), czujesz szczęście wewnątrz siebie; nie uciekniesz od swojego czucia nigdzie, choćbyś schował (-a) się na końcu świata. Twoje poczucie jest zawsze w tobie, nie musisz zatem uciekać na Madagaskar, jeśli chcesz poczuć się szczęśliwy (-a).

Naukowcy zmierzyli, że nawet po wielkiej wygranej poczucie szczęścia utrzymuje się do trzech miesięcy, a potem spada poniżej poziomu wyjściowego.

Dopóki poczucie szczęścia będziesz uzależniała od przyczyn zewnętrznych, czyli okoliczności, posiadania czegoś lub bycia z kimś, dopóty nie będziesz czuła się w pełni szczęśliwa; zawsze będzie ci czegoś brakowało. Natomiast kiedy spróbujesz cieszyć się tym, co masz, i być za to wdzięczna, zaczniesz dostrzegać pozytywy w każdej sytuacji i odczuwać szczęście. Kobiety często nie są zadowolone z wielu aspektów w swoim życiu: urody, wieku, ciała, męża, dzieci, szefa, pracy; twierdzą, że dlatego są nieszczęśliwe. 

W Dzień Szczęścia odpowiedz sobie na jedno fundamentalne pytanie:

 Czy chcesz być szczęśliwa?

Jeśli odpowiedź brzmi: „NIE”, to nie zawracaj sobie głowy czytaniem i pozostań nieszczęśliwy (-a) bo widocznie to zapewnia ci poczucie szczęścia. Jednak jeśli odpowiedź brzmi: „TAK”, po prostu zacznij być szczęśliwa! Jeśli chcesz być szczęśliwy (-a), ale masz poczucie, że wciąż coś ci przeszkadza:

  • zapisz to na kartce (każdą sprawę);
  • zastanów się nad każdym zapisanym punktem: czy jeśli zniknie z twojego życia lub pojawi się w twoim życiu – poczujesz szczęście?
  • bądź szczery(-a) wobec siebie.

Szczęściu trzeba zrobić miejsce, jeśli chcesz, aby zadomowiło się przy tobie na stałe. Szczęściu trzeba pomóc, aby do nas przyszło – choćby nastawieniem do siebie i świata. 

  • Pokochaj siebie. No, chociaż polub siebie. Znajdź w sobie coś, co ci się spodoba; coś, co pokochasz. Zadbaj o siebie. Na pewno wtedy poczujesz się lepiej.
  • Zmień życie na lepsze, a to czego, nie możesz zmienić – zaakceptuj.
  • Przestań żyć przeszłością i nie zamartwiaj się przyszłością. Żyj tu i teraz! To teraz budujesz swoją przyszłość; przeszłość to już historia.
  • Pozbądź się śmieci ze swojego życia, z domu, z ciała, z umysłu. Niech przestaną cię zatruwać.
  • Oddychaj, odpoczywaj, żyj w równowadze ze sobą.

Poniższe ćwiczenie – wykonane tuż przed snem – spowoduje, że nocą lepiej odpoczniesz, a rano obudzisz się odrobinę szczęśliwsza. To poczucie szczęście z rana może potrwać 5–10 sekund, zanim dopadną cię szara rzeczywistość i problemy dnia codziennego, jednak sprawi, że staniesz się pozytywnie nastawiony(-a) i podbudowana przez cały dzień; poczujesz więcej siły, aby zmierzyć się z codziennymi przeciwnościami losu. To fundament poczucia szczęścia na cały dzień.

Kiedy położysz się spać, zamiast przewracać się z boku na bok i złościć się, że nie możesz zasnąć:

  • połóż się wygodnie;
  • zamknij oczy;
  • skup się na oddechu: weź wdech, a wydech niech wyjdzie sam. Nie używaj mięśni do wydechu, przećwicz to;
  • przez wpółprzymknięte powieki popatrz na sufit. Co widzisz? Przez chwile skup uwagę na tym widoku;
  • posłuchaj dźwięków usypiającego domu – skup uwagę na tych dźwiękach;
  • poczuj podłoże, na którym leżysz, poczuj każdy fragment swojego ciała;
  • poczuj smak w ustach, przez chwilę poczuj ten smak;
  • poczuj zapach wokół ciebie, skup uwagę na zapachu;
  • cały czas oddychaj, jednak mięśni używaj tylko do wdechu, wydech niech będzie samoczynny.

Myślę, że zanim do końca wykonasz ćwiczenie – zaśniesz. A rano obudzisz się szczęśliwszy (-a); może tylko przez 5 sekund, ale warto.

Powyższe ćwiczenie możesz też wykonywać w ciągu dnia, w pracy, ale wykonuj je na siedząco (żeby nie usnąć) – przyniesie ci ono chwilę relaksu i odprężenia. To bardzo dobre ćwiczenie dla ciała i umysłu.

Życzę ci poczucia szczęścia.

 

Tagi

szczęście wdzięczność

Opublikowano: 2018-06-15

Zobacz inne artykuły w kategorii Motywacja »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

sila-pozytywnego-myslenia-czyli-co-potrafia-twoje-mysli

Siła pozytywnego myślenia, czyli co potrafią Twoje myśli

Niebo jest tuż po burzy i zza chmur delikatnie przebija poranne słońce. Krople deszczu leżą spokojnie na dużych liściach kwiatów, a nieustanny śpiew ptaków towarzyszy porannym rozmowom sąsiadów i zabawie dzieci na dworze. Możemy powiedzieć: zwykły, niedzielny poranek. Nikomu nigdzie nie śpieszy się, każdy jest zadowolony, spokojny i na pozór szczęśliwy...

czytaj dalej »

zycie-z-lotu-ptaka-czesc-3

Życie z lotu ptaka - część 3

Przed nami trzecia i ostatnia część eksperymentu.

Niezbędnym warunkiem do skorzystania tego artykułu jest przeczytanie dwóch, a nawet trzech wcześniejszych pod tym samym tytułem. Bez spełnienia tego warunku ten tekst może stracić na wartości, ponieważ będzie wyrwany z pewnego całościowego kontekstu.

czytaj dalej »

co-musi-sie-stac-zebys-wreszcie-byl-szczesliwy

Co musi się stać, żebyś wreszcie był szczęśliwy?

Szczęście to emocja opisywana jako krótkotrwałe poczucie radości, entuzjazmu, zadowolenia związane z jakimś pozytywnym doświadczeniem. Czy aby czuć się szczęśliwymi, musimy być wiecznie uśmiechniętymi optymistami? Na szczęście nie.

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.