Co zrobić, żeby odnaleźć w sobie szczęście?
co-zrobic-zeby-odnalezc-w-sobie-szczescie

 

Dziś jest Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Zamiast czekać na wyjazd na Madagaskar, aby tam ratować żółwie i odnaleźć spełnienie, bądź szczęśliwa w tej chwili; dzięki małym sprawom odczuwaj wdzięczność za to, co masz tu i teraz.

Zastanów się, gdzie odczuwasz szczęście. Jest ono w tobie czy na zewnątrz twojego ciała lub głowy?

Kluczem do odpowiedzi jest wyrażenie „POCZUCIE szczęścia”. Poczucie – a więc to, co czujemy – jest w nas, w naszej głowie. To oznacza, że jeśli czujesz się szczęśliwy(-a), czujesz szczęście wewnątrz siebie; nie uciekniesz od swojego czucia nigdzie, choćbyś schował (-a) się na końcu świata. Twoje poczucie jest zawsze w tobie, nie musisz zatem uciekać na Madagaskar, jeśli chcesz poczuć się szczęśliwy (-a).

Naukowcy zmierzyli, że nawet po wielkiej wygranej poczucie szczęścia utrzymuje się do trzech miesięcy, a potem spada poniżej poziomu wyjściowego.

Dopóki poczucie szczęścia będziesz uzależniała od przyczyn zewnętrznych, czyli okoliczności, posiadania czegoś lub bycia z kimś, dopóty nie będziesz czuła się w pełni szczęśliwa; zawsze będzie ci czegoś brakowało. Natomiast kiedy spróbujesz cieszyć się tym, co masz, i być za to wdzięczna, zaczniesz dostrzegać pozytywy w każdej sytuacji i odczuwać szczęście. Kobiety często nie są zadowolone z wielu aspektów w swoim życiu: urody, wieku, ciała, męża, dzieci, szefa, pracy; twierdzą, że dlatego są nieszczęśliwe. 

W Dzień Szczęścia odpowiedz sobie na jedno fundamentalne pytanie:

 Czy chcesz być szczęśliwa?

Jeśli odpowiedź brzmi: „NIE”, to nie zawracaj sobie głowy czytaniem i pozostań nieszczęśliwy (-a) bo widocznie to zapewnia ci poczucie szczęścia. Jednak jeśli odpowiedź brzmi: „TAK”, po prostu zacznij być szczęśliwa! Jeśli chcesz być szczęśliwy (-a), ale masz poczucie, że wciąż coś ci przeszkadza:

  • zapisz to na kartce (każdą sprawę);
  • zastanów się nad każdym zapisanym punktem: czy jeśli zniknie z twojego życia lub pojawi się w twoim życiu – poczujesz szczęście?
  • bądź szczery(-a) wobec siebie.

Szczęściu trzeba zrobić miejsce, jeśli chcesz, aby zadomowiło się przy tobie na stałe. Szczęściu trzeba pomóc, aby do nas przyszło – choćby nastawieniem do siebie i świata. 

  • Pokochaj siebie. No, chociaż polub siebie. Znajdź w sobie coś, co ci się spodoba; coś, co pokochasz. Zadbaj o siebie. Na pewno wtedy poczujesz się lepiej.
  • Zmień życie na lepsze, a to czego, nie możesz zmienić – zaakceptuj.
  • Przestań żyć przeszłością i nie zamartwiaj się przyszłością. Żyj tu i teraz! To teraz budujesz swoją przyszłość; przeszłość to już historia.
  • Pozbądź się śmieci ze swojego życia, z domu, z ciała, z umysłu. Niech przestaną cię zatruwać.
  • Oddychaj, odpoczywaj, żyj w równowadze ze sobą.

Poniższe ćwiczenie – wykonane tuż przed snem – spowoduje, że nocą lepiej odpoczniesz, a rano obudzisz się odrobinę szczęśliwsza. To poczucie szczęście z rana może potrwać 5–10 sekund, zanim dopadną cię szara rzeczywistość i problemy dnia codziennego, jednak sprawi, że staniesz się pozytywnie nastawiony(-a) i podbudowana przez cały dzień; poczujesz więcej siły, aby zmierzyć się z codziennymi przeciwnościami losu. To fundament poczucia szczęścia na cały dzień.

Kiedy położysz się spać, zamiast przewracać się z boku na bok i złościć się, że nie możesz zasnąć:

  • połóż się wygodnie;
  • zamknij oczy;
  • skup się na oddechu: weź wdech, a wydech niech wyjdzie sam. Nie używaj mięśni do wydechu, przećwicz to;
  • przez wpółprzymknięte powieki popatrz na sufit. Co widzisz? Przez chwile skup uwagę na tym widoku;
  • posłuchaj dźwięków usypiającego domu – skup uwagę na tych dźwiękach;
  • poczuj podłoże, na którym leżysz, poczuj każdy fragment swojego ciała;
  • poczuj smak w ustach, przez chwilę poczuj ten smak;
  • poczuj zapach wokół ciebie, skup uwagę na zapachu;
  • cały czas oddychaj, jednak mięśni używaj tylko do wdechu, wydech niech będzie samoczynny.

Myślę, że zanim do końca wykonasz ćwiczenie – zaśniesz. A rano obudzisz się szczęśliwszy (-a); może tylko przez 5 sekund, ale warto.

Powyższe ćwiczenie możesz też wykonywać w ciągu dnia, w pracy, ale wykonuj je na siedząco (żeby nie usnąć) – przyniesie ci ono chwilę relaksu i odprężenia. To bardzo dobre ćwiczenie dla ciała i umysłu.

Życzę ci poczucia szczęścia.

 

Tagi

szczęście wdzięczność

Opublikowano: 2017-03-20

Zobacz inne artykuły w kategorii Motywacja »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

moja-praca-nie-jest-dla-mnie-satysfakcjonujaca-pomocy

Moja praca nie jest dla mnie satysfakcjonująca, pomocy!

Przychodząc do pracy odpalasz licznik, który odlicza godziny do wyjścia? Czujesz, że stoisz w miejscu i nie wiesz co zrobić dalej? Nie odczuwasz już żadnej satysfakcji z pracy i zastanawiasz się,  jak sobie z tym poradzić?  Sprawdź, co możesz z tym zrobić.

czytaj dalej »

znajdz-wreszcie-chwile-dla-siebie

Znajdź wreszcie chwilę dla siebie!

Jesteśmy zabiegani. Pędzimy przed siebie, bo takie tempo narzuca nam życie. Oglądamy kątem oka seriale, w których piękni, młodzi i ciągle aktywni czerpią radość z braku urlopu czy wolnych wieczorów. Pracują, zapełniają każdą minutę jakimś zajęciem.

czytaj dalej »

zakochaj-sie-w-maju-nim-zwiedna-bzy

Zakochaj się w maju, nim zwiędną bzy

Cały rok czekamy na wiosnę. Dlaczego więc jest tak, że kiedy ten czas wreszcie nadejdzie i przyroda w pełni obudzi się do życia, my znów narzekamy na wiosenne przesilenie czy natłok zadań i obowiązków, pozwalając, by ten tak wyczekiwany i wytęskniony moment niepostrzeżenie uciekł nam przez palce? 

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.