Zły dzień w pracy? Zdarza się! Oto 6 sposobów, jak go przetrwać.
zly-dzien-w-pracy-zdarza-sie-oto-6-sposobow-jak-go-przetrwac

 

Gorszy dzień może przydarzyć się każdemu. To naturalne. Ważne, aby wiedzieć, jak sobie z tym poradzić i co zrobić, aby jeden zły dzień nie miał wpływu na kolejne dni. Jak przetrwać w pracy, kiedy masz zły dzień? Być może sześć poniższych rad okaże się przydatnych.

1. Zaakceptuj fakt, że takie dni się zdarzają 

Jeśli na co dzień wymagasz od siebie bardzo dużo, być może jest ci trudno pogodzić z faktem, że przydarzył ci się mniej produktywny dzień. Zamiast obwiniać siebie za niewykonanie jakichś obowiązków czy brak motywacji, zastanów się, z czego może wynikać zły nastrój Może za dużo pracujesz? A może jakiś obszar twojej obecnej pracy nie w pełni cię zadowala? Zaakceptuj spadek formy i zastanów się, z czego ona wynika.

2. Nie przepracowuj się

Gorsze samopoczucie może wpływać na jakość wykonywanej przez ciebie pracy. Weź to pod uwagę podczas planowania swoich obowiązków. Skup się na najważniejszych zadaniach, które musisz wykonać, a mniej istotne kwestie przełóż na następny dzień, kiedy poczujesz się lepiej. Skoro na co dzień jesteś sumiennym pracownikiem, nic się nie stanie, gdy nie będziesz pracować na 100% swoich możliwości.

3. Poproś innych o pomoc

Jeśli nie prowadzisz jednoosobowej działalności, wykorzystaj fakt, że pracujesz w większym zespole. Zwróć się z prośbą o pomoc do koleżanki lub kolegi z sąsiedniego biura i wytłumacz im, że dzisiaj nie jesteś w stanie zrobić czegoś samodzielnie. W przypadku, gdy masz zgrany zespół, z pewnością ktoś ci pomoże – w końcu również dlatego pracujecie w większym gronie, aby sobie wzajemnie pomagać. W przyszłości możesz odwdzięczyć się tym samym. 

4. Porozmawiaj z kimś

Co sprawiło, że masz gorszy dzień? Może jakieś nieporozumienie? Może masz czymś problem? Spróbuj o tym z kimś porozmawiać. Nawet jeśli rozmowa nie przyniesie rozwiązania, może poprawić ci humor, bo stanie się okazją do wypowiedzenia na głos słów, które pozwolą ci uwolnić skrywane emocje.

5. Zaplanuj swój wieczór

Jeśli czujesz, że ten dzień w pracy nie będzie należał do najbardziej udanych, postaraj się, żeby chociaż wieczór stał się bardziej przyjemny. Zaplanuj coś, co sprawia ci największą radość. Wybierz się na spotkanie z przyjaciółmi, idź do kina albo po prostu spędź czas pod kocem i przed telewizorem. Popraw sobie nastrój, aby następnego dnia pojawić się w pracy z pozytywnym nastawieniem.

6. Wyjdź z pracy wcześniej, o ile to możliwe

Gorszy dzień wcale nie musi być powiązany wyłącznie z pracą. Powodem może być sytuacja z życia prywatnego. Niektórzy z nas, chcąc odciąć się od problemów, postanawiają rzucić się w wir pracy; mają nadzieję, że na chwilę zapomną o nieprzyjemnym incydencie czy kłopocie. Niestety, najczęściej nie jest to możliwe, a zły nastrój przekłada się na wykonywane obowiązki. W takiej sytuacji lepiej urwać się wcześniej z pracy, jeśli to możliwe. Spacer, chwila relaksu, a przede wszystkim – jak najszybsze zmierzenie się z problemem – mogą okazać się najlepszą receptą.

Tagi

kariera zmęczenie

Opublikowano: 2017-03-24

Zobacz inne artykuły w kategorii Sukces i Pieniądze »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

kariera-i-zycie-prywatne-jak-odnalezc-zagubiony-balans

Kariera i życie prywatne. Jak odnaleźć zagubiony balans?

Brak równowagi pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym, w dłuższej perspektywie, może mieć negatywny wpływ na zaniedbywany przez nas, wybrany obszar życia. Nie zawsze od razu zauważamy potencjalne straty, jakie płynąć mogą z braku zachowania odpowiedniego balansu. Jednak o wiele lepiej jest w porę nauczyć się je dostrzegać, niż stracić coś, czego być może już nigdy nie odzyskamy. 

czytaj dalej »

rownowaga-ciala-i-umyslu

Równowaga ciała i umysłu

Są takie okresy w naszym życiu, w których spędzamy w pracy sporo czasu, bo gonią nas deadline’y i trzeba wszystko podomykać. Z powodu zwiększonej liczby godzin poświęcanych pracy automatycznie wzrasta nasze zmęczenie. Praca to nie wszystko; jest jeszcze życie prywatne – z jego obowiązkami i zadaniami do wykonania, które również trzeba odhaczyć na liście. A gdzie czas dla siebie? 

czytaj dalej »

jak-w-prosty-i-przyjemny-sposob-podniesc-jakosc-swojej-pracy-trzy-sprawdzone-sposoby-wyprobuj-je

Jak w prosty i przyjemny sposób podnieść jakość swojej pracy? Trzy sprawdzone sposoby. Wypróbuj je!

Badania pokazują, że większość z nas działa w pracy nie tylko na automatycznym pilocie, tj. poświęca w ciągu dnia niemal 47% czasu, aby zastanowić się nad czymś innym niż to, co właśnie wykonuje. Możesz wytrenować swój mózg tak, aby efektywniej koncentrować się na wszystkim, co robisz, i uwolnić się od automatycznego pilota. Jak? 

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.