Gorszy dzień może przydarzyć się każdemu. To naturalne. Ważne, aby wiedzieć, jak sobie z tym poradzić i co zrobić, aby jeden zły dzień nie miał wpływu na kolejne dni. Jak przetrwać w pracy, kiedy masz zły dzień? Być może sześć poniższych rad okaże się przydatnych.

1. Zaakceptuj fakt, że takie dni się zdarzają 

Jeśli na co dzień wymagasz od siebie bardzo dużo, być może jest ci trudno pogodzić z faktem, że przydarzył ci się mniej produktywny dzień. Zamiast obwiniać siebie za niewykonanie jakichś obowiązków czy brak motywacji, zastanów się, z czego może wynikać zły nastrój Może za dużo pracujesz? A może jakiś obszar twojej obecnej pracy nie w pełni cię zadowala? Zaakceptuj spadek formy i zastanów się, z czego ona wynika.

2. Nie przepracowuj się

Gorsze samopoczucie może wpływać na jakość wykonywanej przez ciebie pracy. Weź to pod uwagę podczas planowania swoich obowiązków. Skup się na najważniejszych zadaniach, które musisz wykonać, a mniej istotne kwestie przełóż na następny dzień, kiedy poczujesz się lepiej. Skoro na co dzień jesteś sumiennym pracownikiem, nic się nie stanie, gdy nie będziesz pracować na 100% swoich możliwości.

3. Poproś innych o pomoc

Jeśli nie prowadzisz jednoosobowej działalności, wykorzystaj fakt, że pracujesz w większym zespole. Zwróć się z prośbą o pomoc do koleżanki lub kolegi z sąsiedniego biura i wytłumacz im, że dzisiaj nie jesteś w stanie zrobić czegoś samodzielnie. W przypadku, gdy masz zgrany zespół, z pewnością ktoś ci pomoże – w końcu również dlatego pracujecie w większym gronie, aby sobie wzajemnie pomagać. W przyszłości możesz odwdzięczyć się tym samym. 

4. Porozmawiaj z kimś

Co sprawiło, że masz gorszy dzień? Może jakieś nieporozumienie? Może masz czymś problem? Spróbuj o tym z kimś porozmawiać. Nawet jeśli rozmowa nie przyniesie rozwiązania, może poprawić ci humor, bo stanie się okazją do wypowiedzenia na głos słów, które pozwolą ci uwolnić skrywane emocje.

5. Zaplanuj swój wieczór

Jeśli czujesz, że ten dzień w pracy nie będzie należał do najbardziej udanych, postaraj się, żeby chociaż wieczór stał się bardziej przyjemny. Zaplanuj coś, co sprawia ci największą radość. Wybierz się na spotkanie z przyjaciółmi, idź do kina albo po prostu spędź czas pod kocem i przed telewizorem. Popraw sobie nastrój, aby następnego dnia pojawić się w pracy z pozytywnym nastawieniem.

6. Wyjdź z pracy wcześniej, o ile to możliwe

Gorszy dzień wcale nie musi być powiązany wyłącznie z pracą. Powodem może być sytuacja z życia prywatnego. Niektórzy z nas, chcąc odciąć się od problemów, postanawiają rzucić się w wir pracy; mają nadzieję, że na chwilę zapomną o nieprzyjemnym incydencie czy kłopocie. Niestety, najczęściej nie jest to możliwe, a zły nastrój przekłada się na wykonywane obowiązki. W takiej sytuacji lepiej urwać się wcześniej z pracy, jeśli to możliwe. Spacer, chwila relaksu, a przede wszystkim – jak najszybsze zmierzenie się z problemem – mogą okazać się najlepszą receptą.

Poprzedni artykułDzień Zdrowia dla kreatywnych – konferencja popularnonaukowa
Następny artykuł5 oznak lęku przed bliskością, które mogą cię zaskoczyć!
Spotkaj się ze mną, jeśli:  - poszukujesz harmonii pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym - odczuwasz potrzebę zmiany zawodowej, ale nie wiesz w jakim kierunku chcesz pójść - jesteś na początku swojej kariery i szukasz najlepszej drogi - odczuwasz potrzebę poprawy jakości relacji w związku, ale nie wiesz jak to zrobić - czujesz, że chcesz coś zmienić w swoim życiu i potrzebujesz kogoś, kto wesprze Cię w tej zmianie Kim jestem i co robię: Jestem coachem specjalizującym się w trzech obszarach: career, work-life balance  i life coachingu. Odkąd pamiętam interesują mnie ludzie - motywy ich działań, emocje i zachowania. Na bieżąco staram się więc poszerzać swoją wiedzę na ten temat. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku socjologia na Uniwersytecie Kardynała Stefa Wyszyńskiego i podyplomowe studia coachingu w Szkole Głównej Handlowej. Nie spoczywam na laurach, na bieżąco zaczytując się w literaturze z zakresu coachingu i psychologii, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii społecznej. Od kilku lat jestem także związana z branżą public relations i komunikacją. Na co dzień wykorzystuję swoje umiejętności do budowania wartościowych, trwałych i opartych na zaufaniu relacji. Wartości, którymi kieruję się w życiu to: postępowanie zgodne z samą sobą, uczciwość wobec siebie i innych, wiara w marzenia i ciągła praca nad sobą. Dlaczego tu jestem: ponieważ ten portal to miejsce, w którym są i na bieżąco powstają kolejne ciekawe artykuły, które inspirują do zmiany i zwiększenia samoświadomości. Chcę być tego częścią. Z czego jestem dumna w moim życiu: z małych i dużych zmian, które staram się konsekwentnie wprowadzać w swoje życie Moje słabości: Jak każdy je posiadam, jednak staram się z nimi walczyć Mój sprawdzony sposób na zły humor: spacer z przemyśleniami, które pozwalają rozwiać zły nastrój Największa zmiana w moim życiu: być może właśnie jestem w trakcie jej wprowadzania Miejscowość i numer kontaktowy: Warszawa, tel.: 883 600 047, e-mail: j_sobieska@wp.pl, joannasobieska.pl  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here