Bądź autentyczny albo zgiń!
badz-autentyczny-albo-zgin

 

Krzysiek jest normalnym, przeciętnym człowiekiem. Trochę mało wierzy w siebie i dlatego od kilkunastu lat pracuje w jednej firmie i nie chce niczego zmieniać. No, może chciałby, nawet przegląda od czasu do czasu oferty pracy i na tym się kończy. Krzysiek jest analitykiem. Różni ludzie z firmy – pracownicy, managerowie, dyrektorzy – przychodzą do niego po raporty i analizy, a on „wykręca” je z wewnętrznych systemów, obrabia w Excelu i wysyła. Bywa, że ktoś serdecznie podziękuje. Wtedy Krzyśkowi jest bardzo miło, bo ma poczucie, że komuś naprawdę pomógł. Atmosfera w pracy ujdzie. Jak sprzedaż dobrze idzie, to nie ma powodu do płaczu, jak trafi się słaby miesiąc, to wszyscy dookoła narzekają. Krzysiek nie czuje się jakoś specjalnie emocjonalnie związany z firmą, dla której pracuje, ani tym bardziej z markami, które firma posiada w swoim portfolio. Przecież to, co firma sprzedaje, nie jest takie istotne. Krzysiek robi swoje i idzie do domu. W końcu zajmuje się tylko cyframi, nie sprzedażą.

Agnieszka lubi, kiedy wokół dużo się dzieje. Jest brand managerem. Zmienia stanowisko średnio co 2 lata, bo nie lubi wpadać w rutynę. Lubi za to poznawać nowych ludzi, nawiązywać nowe kontakty. Wymyśla nowe strategie dla marek i realizuje cele wyznaczone przez przełożonych. Jest target: 100 tys. fanów na firmowym fanpage’u, to trzeba ten target osiągnąć, nieważne jakim sposobem – czy kupi tych fanów, czy nawiąże rzeczywiste relacje z marką. Target to target. Jak go zrealizuje, zyska uznanie, dostanie premię, a potem… będzie realizować kolejne targety, które ktoś wymyśli. 

Ostatnie lata – nie tylko w Polsce, ale i na świecie – to czas małych firm i mniej znanych brandów. Jak to się stało, że zaczynają one wygrywać z dużymi, światowymi markami? Odpowiedź jest prosta: stoi za nimi AUTENTYCZNOŚĆ, rozumiana jako prawdziwość, naturalność, rzetelność i zaangażowanie – bez „ściemy”, bez stwarzania pozorów, bez kreowania wizerunku za duże pieniądze. Nowo powstające firmy, tzw. startupy, są tworzone przez grupy zapaleńców, którzy bardzo mocno wierzą w swoją markę. Ta wiara w sukces i ta niesamowita motywacja wewnętrzna to przede wszystkim autentycznie emocjonalne podejście do biznesu. To również reprezentowanie marki swoim własnym nazwiskiem, firmowanie swoją własną osobą. Zazwyczaj nie ma tu mowy o anonimowości, bo jeśli ktoś jest anonimowy, to znaczy, że ma coś do ukrycia, a to z kolei podważa jego autentyczność. Internet i media społecznościowe sprawiły, że dziś najbardziej ufamy nie telewizji, nie reklamie na bilboardzie, ale rekomendacjom znajomych. Przede wszystkim dlatego, że za rekomendacją stoi konkretny człowiek. Jeśli polecam znajomemu jakiś produkt czy usługę, oznacza to, że przetestowałam go na własnej skórze i mam pewność, że jest dobrej jakości.

Weźmy pod uwagę również renesans tradycyjnych bazarków, małych osiedlowych sklepików czy chodnikowych handlarzy. Czy nie masz wrażenia, że to także pewna forma pokazywania autentyczności poprzez bliskość i lokalność? Poszukajmy dalej – polityka. Niedawne wybory parlamentarne i partia Razem. Jej lider przekonał do siebie dziesiątki tysięcy osób podczas jednej debaty telewizyjnej. Jak to zrobił? Najzwyczajniej – był autentyczny. Nie był przygotowany przez speców od wizerunku, nie był upudrowany i wykreowany, ale zupełnie naturalny, po prostu był sobą.

Zarówno Krzysiek, jak i Agnieszka dobrze pracują, bo realizują cele stawiane przez przełożonych i starają się, aby ich praca była wykonywana bez zarzutu. No właśnie, i dopóki będą tylko „wykonywać” swoją pracę, dopóty my, coraz bardziej świadomi konsumenci, będziemy powoli od masowości i globalizacji odchodzić. Bo dzisiaj za marką musi stać autentyczność, bliskość i szczerość. Nie anonimowość, a konkretne imię i nazwisko.

A zatem: przed Wami ogromna robota, drodzy HR-owcy pracujący w korporacjach. To na Waszych barkach spoczywa przeprowadzenie zmian w organizacjach, tak by pracownicy, managerowie czy dyrektorzy byli autentycznie emocjonalnie związani z firmą, markami i produktami. Żeby potrafili podpisać się imieniem i nazwiskiem pod konkretnym brandem, utożsamiali się z nim i byli gotowi związać się z firmą emocjonalnie na dłużej. Jeśli szybko nie dokonacie mentalnej rewolucji – zaczną wygrywać Ci mali, bo oni już wiedzą, że dziś, żeby ludzie chcieli Cię usłyszeć i kupić Twój produkt czy Twoją usługę, musisz być autentyczny.

Tagi

jak osiągnąć sukces kariera autentyczność

Opublikowano: 2015-11-06

Zobacz inne artykuły w kategorii Sukces i Pieniądze »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

dlaczego-przytrafiaja-nam-sie-zle-rzeczy-czyli-jak-wykorzystac-porazki-w-rozwoju-zawodowym-cz-1

Dlaczego przytrafiają nam się złe rzeczy, czyli jak wykorzystać porażki w rozwoju zawodowym - cz. 1

Jeżeli z lotu ptaka spojrzymy na nasze porażki w życiu zawodowym, można pokusić się o podzielenie ich na dwie główne kategorie: „drabina przystawiona do niewłaściwej ściany” i „drabina przystawiona do dobrej ściany, ale coś (pytanie: co?) nie wychodzi”.

czytaj dalej »

dlaczego-kobieta-i-mezczyzna-nigdy-sie-nie-zrozumieja

Dlaczego kobieta i mężczyzna nigdy się nie zrozumieją?

Jak często zadajemy sobie pytanie, dlaczego tak trudno prozumieć sie pomiedzy płaciami. Świat byłby o wiele prostrzy gdyby mężczyzna zrozumiał kobietę a kobieta wiedziała co siedzi w głowie mężczyzny. Niestety mamy złą wiadomość, nasze mózgi to dwa światy, których konstrukcja jest tak samo odległa jak nasza codzienna komunikacja. Nagą prawdę o naszych mózgach odkrywa Mark Gungor, cudowne.

 

czytaj dalej »

nic-mi-sie-nie-chce-jak-znalezc-sile-do-pracy

Nic mi się nie chce: jak znaleźć siłę do pracy?

Problem z motywacją w pracy może dotknąć każdego. Nawet pasjonaci swojej pracy mogą odczuwać czasowe spadki energii i niechęć do podejmowania działań. Jeśli na myśl o aktywności zawodowej pojawiają się niechęć, brak sił lub niepokój, jeśli w pracy sabotujesz działania własne lub innych, wpadasz w marazm, negatywizm, bierność – przyjrzyj się swojej pracy w kontekście kluczowych dla siebie wartości.

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.