Zacznij jeść zdrowo! 5 kroków do lepszej diety
zacznij-jesc-zdrowo-5-krokow-do-lepszej-diety

 

To, co jemy ma nie tylko ogromny wpływ na nasze zdrowie, ale także na samopoczucie, o które powinniśmy zadbać szczególnie wtedy, kiedy jest narażone na uszczerbek. Im zdrowiej będziemy jeść, tym więcej energii będziemy posiadać, a co za tym idzie, poprawie ulegnie nasz nastrój i ogólne samopoczucie. Dlatego, jeśli na co dzień niespecjalnie dbasz o swoją dietę, wprowadź w niej kilka zmian, a zobaczysz, jak dobrze na ciebie wpłyną!

Wprowadzanie zmian nie musi być radykalne. Nie chodzi przecież o to, aby z dnia na dzień wyrzucić wszystkie produkty z lodówki i zastąpić je tylko tym co eko, bio czy dietetyczne. Warto zacząć od drobnych rzeczy. Poniżej znajduje się pięć pomysłów, które są pierwszymi krokami na drodze do zdrowego żywienia. Spróbuj zastosować się do poniższych pomysłów, a być może, po wprowadzeniu ich w życie, zapragniesz kolejnych zmian.

Wprowadź regularność!

Brak regularności w spożywaniu posiłków negatywnie wpływa na procesy trawienne organizmu i spowalnia nasz metabolizm. Organizm nie wie, kiedy otrzyma kolejny posiłek, dlatego zachowuje się inaczej. Regularność jest więc czymś bardzo istotnym w diecie, szczególnie wtedy, kiedy chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Wiele osób, które intensywnie pracuje lub cały dzień spędza poza domem wskazuje, że nie są w stanie tej regularności utrzymać. Być może rozwiązaniem jest jej chociaż częściowe wprowadzenie. Można spróbować od małych zmian i wdrożenia regularności posiłków przed i po pracy, a także w weekendy. Warto także pilnować określonej pory dnia podczas spożywania posiłku w pracy lub na uczelni. Być może małe zmiany pozwolą wprowadzić te większe, a regularne posiłki staną się możliwe. 

Pij więcej wody!

Nawadnia organizm, pomaga nam pozbyć się toksyn, poprawia trawienie i reguluje temperaturę ciała – to tylko kilka z wielu niesamowitych zastosowań wody – pod warunkiem, że będziemy ją pić w odpowiednich ilościach. Niektóre źródła wskazują, że powinniśmy dostarczać do naszego organizmu 1 ml wody na 1 kcal spożywanego pokarmu lub 30 ml na 1 kg masy ciała, co mniej więcej oznacza około 1,5 – 3,5 litrów wody dziennie. Wiem, że dla wielu osób, szczególnie tych, które nie lubią wody, taka ilość to prawdziwe wyzwanie. Warto jednak stopniowo wprowadzać do swojej diety wodę, zwiększając liczbę wypijanych szklanek. Można też ją urozmaicić, dodając np. cytrynę, pomarańcze czy imbir. 

Jedz różnorodnie i kolorowo!

Różnorodność w diecie jest bardzo ważna. Dzięki niej dostarczasz do organizmu wiele witamin i składników odżywczych. Jeśli jednego dnia decydujesz się na mięso, drugiego postaraj się już zjeść coś innego, np. strączki. Wprowadź także więcej koloru do swoich potraw, zwiększając liczbę owoców i warzyw. Witaminy w nich zawarte przełożą się na kondycję całego Twojego ciała. 

Spróbuj zdrowych słodkości!

Większość osób, które znam, uwielbia słodycze. Sama także jestem ich fanką. Wiem jednak, że sięganie po nie w nadmiarze ma wiele nieprzyjemnych konsekwencji  zarówno dla naszego zdrowia, sylwetki, jak i samopoczucia. Nie namawiam jednak, aby zupełnie
z nich zrezygnować. Warto wyznaczyć sobie limit spożywanych tygodniowo słodyczy i spróbować poszukać ich zdrowszej wersji – a takie naprawdę istnieją! W Internecie można znaleźć wiele ciekawych pomysłów i przepisów, które bazują na zdrowych składnikach. Dlaczego więc nie zastąpić cukru daktylami albo syropem z agawy? Wpisując w Google hasło „zdrowe ciasta bez cukru” wyskoczyło mi 11 000 000 wyników - myślę więc, że każdy jest w stanie znaleźć wśród nich przepis dla siebie. 

Postaraj się ograniczać pewne produkty!

Nawet zdrowe produkty jedzone w nadmiarze mogą źle wpływać na nasz organizm. Dlatego warto jeść wszystko w umiarze. Pomocna w komponowaniu jadłospisu może być piramida żywieniowa. Dobrze jest także trzymać się zasady spożywania pewnych produktów tylko przez określoną liczbę dni w tygodniu. Może to brzmi jak wyzwanie, jednak w praktyce nie musi być tak męczące. Staraj się zapisywać spożywane produkty, aby mieć nad tym większą kontrolę. Przydatne mogą być aplikacje na telefon, dzięki którym będziesz mieć wszystko pod kontrolą. 

Na zewnątrz powoli robi się ponuro i ciemno. To wystarczający powód do spadku energii. Nie daj się jesiennej chandrze i postaraj się codziennie poprawiać swój nastrój. Zdrowa dieta może być tu szczególnie istotna!

 

 

Tagi

celebrowanie posiłków cierpliwość dieta ciało detoks cel ciało i umysł czego potrzebuję w życiu daj sobie czas

Opublikowano: 2018-12-12

Zobacz inne artykuły w kategorii Motywacja »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

karo-akabal-to-moze-byc-najseksowniejsza-zima-w-twoim-zyciu

Karo Akabal: To może być najseksowniejsza zima w Twoim życiu!

Karo Akabal – założycielka Sex & Love School, sex coach, edukatorka seksualna dla dorosłych, trenerka komunikacji intymnej, wydawca Sex & Love TV. W rozmowie z Anną Węgrzyn opowiada o tym, jak samoświadomość przekłada się na sukces w budowaniu udanego życia seksualnego – i nie tylko! 

czytaj dalej »

jak-rozwijac-w-sobie-samodyscypline

Jak rozwijać w sobie samodyscyplinę?

Ten krótki, ale sprawdzony sposób jest jak przepis na biszkopt. Jeśli wszystkich potrzebnych składników użyje się w odpowiednich proporcjach, nie ma możliwości, aby nie wyszedł.

czytaj dalej »

sila-mysli-jaki-wplyw-maja-na-twoje-zdrowie-sprawdz

Siła myśli - jaki wpływ mają na Twoje zdrowie? Sprawdź!

Nasz nastrój i nasze samopoczucie, nasz stosunek do sytuacji czy świata są uzależnione od naszych myśli. Sposób, w jaki myślimy, jest odzwierciedleniem tego, jak się czujemy. I na odwrót. Zdrowe myśli to zdrowszy człowiek, dlatego warto zadbać o jakość naszego myślenia! 

czytaj dalej »

 


 

                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.