Jak wynika z badań RandstadEmployer Brand Research 2018, aż dla 78% pracowników najważniejszymi aspektami zatrudnienia w danej firmie są atrakcyjne wynagrodzenie i oferowane benefity. Rozpatrując ofertę pracy, coraz częściej poszukujemy jednak czegoś więcej, niż tylko atrakcyjnego wynagrodzenia. Liczą się dla nas także aspekty pozafinansowe, jak stabilność zatrudnienia, miła atmosfera w pracy, a także poczucie równowagi, pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Jednak na co powinniśmy zwracać uwagę w pierwszej kolejności przy wyborze pracy? 

W raporcie z badania można także przeczytać, że to, co przyciąga pracowników do pracodawcy nie zawsze musi być powodem, dla którego chcą oni zostać w danej firmie. Wysokość wynagrodzenia, owszem, może początkowo pomóc pracodawcom w zdobyciu talentów, jednak to zapewnienie stabilnych warunków zatrudnienia (51%) jest bardziej przekonujące i częściej wpływa na pozostanie w pracy.

Czy naprawdę pieniądze są dla nas aż tak ważne? 

Odpowiedź nie jest prosta, ponieważ każdy z nas podchodzi do tej kwestii bardzo indywidualnie. Znam osoby, które cieszą się bardzo wysokimi zarobkami, jednak  nie są do końca zadowolone z atmosfery panującej w firmie. Są także w gronie moich znajomych ludzie, którzy być może nie zarabiają tyle, ile by sobie tego życzyli, za to ogromnym benefitem w pracy są dla nich ludzie. Wniosek z tego taki: każdy z nas powinien określić sobie własne priorytety związane z pracą i zgodnie z nimi dokonywać selekcji otrzymywanych ofert pracy. 

Jak ustalić priorytety?

Zastanów się nad wszystkim, co może wpływać na zadowolenie z pracy i zapisz to. Na liście mogą znaleźć się między innymi takie rzeczy jak: wysokość wynagrodzenia, lokalizacja biura, zakres obowiązków czy nazwa stanowiska. Uszereguj wszystkie te czynniki w kolejności od najważniejszych, po te najmniej istotne. Oceń swój aktualny poziom zadowolenia, z każdego z tych obszarów. Możesz posłużyć się skalą liczbową, np. od 1 do 10. Zaznacz, które z tych obszarów są dla Ciebie najważniejsze oraz w którym miejscu poziom zadowolenia powinien wzrosnąć w kolejnej pracy. Napisz, co konkretnie powinno się zmienić, np. moja pensja powinna wzrosnąć o 1000 złotych. Następnie wybierz najważniejsze dla Ciebie aspekty. Zadaj sobie pytanie: które z tych obszarów są dla mnie najważniejsze, a z czego mogę zrezygnować w przyszłej pracy? Co jest dla mnie ważniejsze – wysokie zarobki czy lokalizacja biura?
Być może oba te aspekty są ważne? Na podstawie wszystkich notatek opracuj listę warunków, które musi spełniać nowa oferta pracy, aby ją przyjąć. Jak finalnie wygląda twoja lista i co pojawiło się na niej jako nr 1?

Kolejne pytanie, jakie się nasuwa: w jaki sposób pilnować wybranych priorytetów? Wiemy dobrze, że znalezienie nowej pracy nie zawsze jest proste. Szczególnie, jeśli określasz sobie pewne wymagania, jakie musi spełniać oferta pracy. Pamiętaj jednak o tym, że warto być cierpliwym, jeśli naprawdę zależy Ci na pracy, która będzie dla Ciebie miejscem, do którego chcesz wracać. Czasem lepiej poszukać nieco dłużej lub zrezygnować z czynników, które są dla Ciebie mniej istotne, niż pójść do miejsca, w którym będziesz po chwili odczuwać frustrację.

 

Poprzedni artykułDoskonale niedoskonali
Następny artykułCzego nie wolno czuć mężczyznom? Czy można płakać po męsku? Męskim okiem o uczuciach
Spotkaj się ze mną, jeśli:  - poszukujesz harmonii pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym - odczuwasz potrzebę zmiany zawodowej, ale nie wiesz w jakim kierunku chcesz pójść - jesteś na początku swojej kariery i szukasz najlepszej drogi - odczuwasz potrzebę poprawy jakości relacji w związku, ale nie wiesz jak to zrobić - czujesz, że chcesz coś zmienić w swoim życiu i potrzebujesz kogoś, kto wesprze Cię w tej zmianie Kim jestem i co robię: Jestem coachem specjalizującym się w trzech obszarach: career, work-life balance  i life coachingu. Odkąd pamiętam interesują mnie ludzie - motywy ich działań, emocje i zachowania. Na bieżąco staram się więc poszerzać swoją wiedzę na ten temat. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku socjologia na Uniwersytecie Kardynała Stefa Wyszyńskiego i podyplomowe studia coachingu w Szkole Głównej Handlowej. Nie spoczywam na laurach, na bieżąco zaczytując się w literaturze z zakresu coachingu i psychologii, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii społecznej. Od kilku lat jestem także związana z branżą public relations i komunikacją. Na co dzień wykorzystuję swoje umiejętności do budowania wartościowych, trwałych i opartych na zaufaniu relacji. Wartości, którymi kieruję się w życiu to: postępowanie zgodne z samą sobą, uczciwość wobec siebie i innych, wiara w marzenia i ciągła praca nad sobą. Dlaczego tu jestem: ponieważ ten portal to miejsce, w którym są i na bieżąco powstają kolejne ciekawe artykuły, które inspirują do zmiany i zwiększenia samoświadomości. Chcę być tego częścią. Z czego jestem dumna w moim życiu: z małych i dużych zmian, które staram się konsekwentnie wprowadzać w swoje życie Moje słabości: Jak każdy je posiadam, jednak staram się z nimi walczyć Mój sprawdzony sposób na zły humor: spacer z przemyśleniami, które pozwalają rozwiać zły nastrój Największa zmiana w moim życiu: być może właśnie jestem w trakcie jej wprowadzania Miejscowość i numer kontaktowy: Warszawa, tel.: 883 600 047, e-mail: j_sobieska@wp.pl, joannasobieska.pl  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here