Zainteresowanie kobiet pracujących na różnych stanowiskach sposobami wykonywania odpowiedniego makijażu pokazuje, jak istotne jest dla nich podkreślenie urody przy jego pomocy. Znajomość tajników świata makijażu, jako elementu uzupełniającego wizerunek, wzmacnia poczucie własnej wartości kobiet i przyczynia się do ich sukcesu. Termin „bizneswoman” kojarzy się od zawsze z perfekcyjnie ubranymi i uczesanymi kobietami, których doskonałe makijaże stanowią „wisienki na torcie”.
Makijaż do pracy, często nazywany makijażem biznesowym lub służbowym, pomaga wyeksponować urodę, podkreślić jej subtelność i jednocześnie doskonale współgra z całością kobiecego stroju. Dobrze wykonany make-up zapewnia, bez względu na rzeczywistą dyspozycję w danym dniu, świeży i piękny wygląd.
Makijaż biznesowy cechuje się dyskrecją i minimalizmem. Sukcesem jest jego precyzyjne wykonanie, z zachowaniem zasad analizy kolorystycznej, dotyczących zgodności poszczególnych barw z typem urody (wyróżniamy tonacje ciepłe oraz zimne). Dobrze dobrana paleta barw wzmocni nasz wizerunek.
Istotnym czynnikiem jest wypielęgnowana, nawilżona i pozbawiona przebarwień cera. Wszelkie niedoskonałości możemy zatuszować odpowiednimi kosmetykami. Obecny rynek proponuje wiele rozwiązań w tym zakresie – od płynnych baz o zabarwieniu zielonym, które niwelują czerwone przebarwienia, baz silikonowych, wygładzających rozszerzone pory, po bazy matujące lub poprawiające koloryt skóry (w kolorze lila). Wszystkie niedoskonałości można świetnie zamaskować. Zasada jest bardzo prosta – należy korygować kolorem. Aby sobie dobrze radzić, warto zapoznać się z kołem kolorów, czyli barwami podstawowymi (żółty, czerwony, niebieski) i pochodnymi (pomarańczowy, zielony i fioletowy) – one pomogą doprowadzić naszą skórę do perfekcji. Połączenie koloru głównego z kolorem przeciwległym prowadzi do neutralizacji, czyli niweluje skutki niedoskonałości. Zmiany z przewagą czerwieni, takie jak rumień, trądzik różowaty, naczyniaki czy guzki i zmiany trądzikowe, tuszujemy kolorem zielonym (lub jego odcieniem). Te z przewagą koloru niebieskiego lub fioletu (np. sińce pod oczami czy siniaki) maskujemy korektorem o żółtym zabarwieniu.
Kolejnym etapem jest idealnie dobrany podkład, który powinien być naszą drugą skórą i podkreślać oczekiwaną naturalność. Wybór tonacji podkładów jest bardzo szeroki – w sklepach znajdziemy m.in. kolor porcelany, kości słoniowej, beżu, masła orzechowego czy naturalny. Pamiętajmy, by podkład był zawsze indywidualnie dopasowany do naszej twarzy. Kolejnym, równie ważnym kosmetykiem jest puder, który matowi makijaż i jest jego niezastąpionym elementem – dzięki niemu twarz kobiety biznesu się nie świeci.
Obowiązkowym kosmetykiem, nazywanym „przyjacielem kobiety”, jest róż. To, czy wybierzemy róż różowy, malinowy, łososiowy czy brzoskwiniowy, zależy od wcześniejszej analizy kolorystycznej. Odpowiednio dobrany i delikatnie nałożony na kości policzkowe nadaje twarzy wyjątkowej świeżości.
Na powiekach stosować należy naturalne odcienie kosmetyków, takie jak budyń, krem waniliowy, koktajl bananowy, kawa z mlekiem, kakao czy mleczna czekolada. Linia rzęs na górnej powiece będzie wyglądać ciekawiej, jeśli podkreślimy ją ciemniejszym cieniem. W tym celu używamy cienia lub kredki w odcieniach grafitu, czekoladowego brązu lub brudnego fioletu. Dzięki temu oko nabierze wyrazistszego kształtu, a my wzmocnimy efekt gęstych rzęs – wytuszowanie i rozczesane zawsze podkreślą kobiece spojrzenie. Nie zapominamy o ustach. Pomalowane naturalną pomadką lub błyszczykiem stanowią kwintesencję całości. Kolor czerwieni i modnej śliwki pozostawmy na wieczór.
Makijaż biznesowy absolutnie nie może przyciągać uwagi innych – wyróżnia go spójność z całym wizerunkiem i wyglądem kobiety. Ten typ makijażu powinien być subtelny, piękny i elegancki.
Autor: Dorota Golińska, wizażystka ucząca w Szkole MAKE UP STAR (www.szkolawizazu.pl), malarka, wizażystka, charakteryzator filmowo-teatralny, kulturoznawca i Master Business Trainer-Level Superior. Pracuje przy produkcjach filmowych, pokazach mody, sesjach fotograficznych, m.in. do takich kobiecych czasopism, jak Pani, Zwierciadło, Gala, Na Żywo, Świat Kobiety, Przyjaciółka, a także do CKM i tytułów poświęconych modzie i stylowi życia. W jej portfolio znajdują się makijaże gwiazd – m.in Maryli Rodowicz, Anny Przybylskiej, Danuty Stenki, Marty Żmudy-Trzebiatowskiej, Anny Cieślak, Ewy Wachowicz, Ewy Mleczko, Urszuli Grabowskiej, Dominiki Figurskiej, Grażyny Plebanek, Omeny Mensah, Doroty Gardias, Olgi Borys, Karoliny Chapko, Katarzyny Dąbrowskiej, Ramony Rey i wielu innych. Współpracuje z Teatrem Bagatela, Teatrem im. J. Słowackiego, Teatrem STU w Krakowie. Jest współtwórcą artystycznych projektów – show fryzjerskich, prezentowanych w Polsce, w Paryżu, Londynie i Wiedniu. Prowadzi szkolenia z komunikacji, wizerunku i eventów artystycznych. Autorka książki “KANONY KOBIECEJ URODY od starożytnego Egiptu po XXI wiek”.