Przejdź do treści

Nowa Marka o nazwie Ty Lekcja 2. Twoja Góra Lodowa, czyli proces brandingu

Jak powiedział ekspert w tej dziedzinie Dan Schwabel, Tworzenie osobistej marki polega na odsłonięciu swojej prawdziwej, wyjątkowej twarzy i zaprezentowaniu jej światu”. Proces budowania marki osobistej (czyli tzw. personal branding) polega na dotarciu do tego aspektu osobowości, który jest wyjątkowy dla Ciebie, a następnie podzieleniu się nim ze światem w Tobie właściwy sposób. Sam proces brandingu ma dwie warstwy i przypomina schemat góry lodowej. Pierwszy etap o nazwie „Tożsamość” to odkrywanie marki wewnętrznej, czyli tego kim jesteś, różnych oblicz Ciebie. Jest to część góry lodowej pod wodą. Ten etap polega tak naprawdę na poznawaniu siebie. Twoja wizja, talenty, wartości i przekonania łączą się w unikalną całość i stanowią esencję osobowości. Drugi etap procesu o nazwie „Wizerunek” to budowanie marki zewnętrznej, czyli tego jak się wyrażasz na zewnątrz, komunikujesz ze światem i jak jesteś odbierany przez innych (część góry lodowej nad wodą). W tym procesie spójność obu warstw (tożsamości i wizerunku) jest niezbędna, ażeby wzbudzać zaufanie i być autentycznym dla otoczenia. Integralność w tym aspekcie to też podstawowa cecha liderów. Jeśli na tej linii są zakłócenia, jeśli to kim jesteśmy nie współgra z tym co głosimy i robimy, wówczas cierpi nasza samoocena, pewność siebie i realizacja celów zgodna z naszymi wartościami.

Jak coaching pomaga budować markę?

Kluczem do zbudowania swojej marki jest najpierw poznanie siebie. Żeby móc się wyrazić, trzeba mieć świadomość co wyrazić, znaleźć swoje ja, własne motto życiowe i mocne strony. Coaching pozwala odbyć taką podróż wgłąb siebie, zwiększyć samoświadomość i odpowiedzialność za swoje działania. Krok po kroku dochodzi do sedna marki osobistej i buduje ją jak dom na solidnych fundamentach. Po utworzeniu marki osobistej możemy przystąpić do procesu jej zastosowania, do budowania ścieżki życia i kariery o jakiej marzymy (Personal Brand Marketing). W kolejnym artykule staniemy się architektami swojej marki rozpoczynając od fundamentów własnej tożsamości. Jak słusznie mawiał Oscar Wilde :

 „Bądź sobą, bo wszyscy inni są już zajęci”.

 Zastanówmy się zatem, co dla nas znaczy „być sobą”?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *