6 sposobów, aby dobrze zacząć poranek!
6-sposobow-aby-dobrze-zaczac-poranek

 

Jak wyglądają Twoje poranki? Są pełne pośpiechu i lekkiego stresu czy spokojne i przyjemne? 

Jeszcze kilka lat temu, gdy pracowałam w korporacji, moje poranki były pełne pośpiechu. Wybiegałam z domu na wariata, bez śniadania. Teraz poranki to część dnia, której poświęcam najwięcej uwagi. Bez stresu i pośpiechu. Wiem, że przebieg naszego poranka wpływa nie tylko na resztę dnia, lecz także na nasze nastawienie i samopoczucie.

Sprawdzone sposoby na udany poranek

1. Wstań 15 minut wcześniej 

Wbrew pozorom nie musisz wstawać kilka godzin wcześniej, aby idealnie rozpocząć dzień. Czasem wystarczy kilkanaście minut, które postanowisz poświęcić celebrowaniu w ciszy chwili w swoim towarzystwie. Tylko od Ciebie zależy, jak będzie wyglądał Twój poranek.

Jeśli jednak chcesz wstawać godzinę wcześniej (ale przestawienie budzika o godzinę nie działa na Ciebie), nastawiaj codziennie budzik o 2 minuty wcześniej – po miesiącu zaczniesz wstawać godzinę wcześniej i w ogóle tego nie odczujesz. Zamiast wprowadzać wielkie zmiany do swojego życia, skup się na małych działaniach. 

2. Ćwicz uważność – praktyka uważności

Odpowiednie zaczęcie dnia jest bardzo ważne. Badania pokazują, że w ciągu kilku minut po przebudzeniu uwalniamy najwięcej hormonów stresu, dlatego unikaj sprawdzania poczty w telefonie czy tablecie. Najlepiej, jeśli tuż po przebudzeniu spędzisz w łóżku 5–10 minut i po prostu poobserwujesz swój oddech. Nie próbuj zatrzymywać myśli o nadchodzącym dniu i koncentruj się na oddechu. Na zakończenie poprzeciągaj się i weź kilka głębokich oddechów.

O praktyce uważności i jej korzyściach pisałam we wcześniejszym artykule: Mindfulness jest dla każdego! Kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci zacząć. Polecam!

Okazuje się, że 5–10 minut praktyki uważności wystarczy, aby spokojnie, z pozytywnym nastawieniem i z poukładanymi myślami zacząć dzień. To jeden z moich ulubionych porannych nawyków.

3. Wypij szklankę ciepłej wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny

Pomaga oczyścić organizm, poprawia trawienie, przyspiesza metabolizm i dodaje energii. 

Zazwyczaj dodaję kilka plasterków świeżego imbiru i szczyptę kurkumy. Piję na czczo, 15–30 minut przed śniadaniem, każdego dnia. Jest to mój zdrowy, poranny rytuał. 

4. Buduj dobre i prawdziwe dla Ciebie afirmacje

Afirmacje to pozytywne stwierdzenia/zdania, które – powtarzane wielokrotnie – mają być narzędziem do zmiany myślenia i stanu emocjonalnego. To programowanie umysłu, którego celem jest bardziej pozytywne patrzenie na świat.

Wiesz, jakie afirmacje uważam za najsilniejsze? „Jestem ważna/ważny i zasługuję na wszystko, co najlepsze” oraz: „Mam wszelkie powody, aby być zadowoloną/zadowolonym z siebie i ze swojego życia”.

Jaka afirmacja od teraz stanie się dla Ciebie najbardziej prawdziwa i wzmacniająca?

5. Zjedz zdrowe, pożywne śniadanie 

Na pierwsze śniadanie zjadam owsiankę ze świeżymi i suszonymi owocami. Nie wyobrażam sobie mojego poranka bez herbaty lub świeżo parzonej kawy według teorii pięciu przemian.

Nie zamierzam skupiać się na wartościach odżywczych i energetycznych ani tym, z czego powinno składać się dobrze zbilansowane śniadanie, chcę Cię jedynie zachęcić do tego, abyś zaczął celebrować ten posiłek, jakby był najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia.

6. Postaw na aktywność fizyczną

Moja poranna gimnastyka nie jest skomplikowana – korzystam z kombinacji ćwiczeń rozciągających i wzmacniających mięśnie głębokie, które poznałam podczas ćwiczeń z fizjoterapeutami, a także zajęć jogi i pilatesu. 

Polecam Ci poranne rozciąganie z Boho Beautiful (nie trwa dłużej niż 20 minut):

 

Ćwiczę codziennie, regularnie, bez wymówek biorę matę. Ty również wybierz swój ulubiony zestaw ćwiczeń: poranne bieganie, domowy trening, jogę, basen – cokolwiek, co sprawi Ci przyjemność. Rozpocznij dzień z dodatkową dawką energii.

Ciekawe sposoby na dobre rozpoczęcie dnia (choć część z nich pokrywa się tymi, które zaproponowałam powyżej) znajdziesz w książce Hala Elroda „Miracle Morning (polski tytuł:Fenomen poranka”, dostępny tutaj).

 

Miracle Morning to 30-dniowy program zmiany nawyków związanych z poranną rutyną, dzięki którym nauczysz się prostych technik, a Twoje poranki staną się bardziej zorganizowane i owocne.

Koniecznie zajrzyj do artykułu o 6-minutowym Miracle Morning. To program w wersji dla zabieganych. 6 minut tuż po przebudzeniu zawsze można znaleźć.

Podziel się swoimi sposobami na udany poranek. A jeśli wciąż ich nie masz, od jutra czas to zmienić. Powodzenia! 

Tagi

motywacja celebracja życia bernadetta gilarska

Opublikowano: 2017-06-07

Zobacz inne artykuły w kategorii Motywacja »

Podziel się na Facebooku

 

Przeczytaj również

sztuka-zycia-czyli-jak-wybrac-siebie-i-wykorzystac-dobrze-czas-ktory-masz

Sztuka życia - czyli jak wybrać siebie i wykorzystać dobrze czas, który masz?

Jedną z kluczowych rzeczy jest wybieranie, priorytetyzowanie, umiejętność oddzielania tego co moje, od tego co nie jest moje. To sztuka życia! Życia po swojemu, na własnych warunkach, w swój własny sposób. Nawet jeśli jest to dziwne, inne, niespotykane i nie podoba się naszym rodzicom, znajomym, środowisku czy wreszcie partnerowi.

czytaj dalej »

jezeli-chcesz-aby-cos-nowego-pojawilo-sie-w-twoim-zyciu-najpierw-to-posiej

Jeżeli chcesz, aby coś nowego pojawiło się w twoim życiu - najpierw to posiej!

Jest taka część mapy marzeń, którą ja nazywam sianiem ziarna, a konkretniej przygotowywaniem pola do wzrostu. Kiedy, jak, w jaki sposób? Tak się zdarza, że czasami nie do końca wiadomo, w jakim momencie... Bardzo często brakuje nam jakichkolwiek dokładnych danych.

czytaj dalej »

szukanie-szczescia-w-malych-rzeczach

Szukanie szczęścia w małych rzeczach

Jakiś czas temu, lecząc w domu skręconą kostkę, przeczytałam po raz kolejny kilka książek Lucy Maud Montgomery. Zwróciłam uwagę na wspólną cechę głównych bohaterek – skupienie na drobiazgach i zachwyt nad z pozoru zwykłymi momentami codzienności.

czytaj dalej »

 


                                                                                                                   

Piszą dla nas

 

 

Zmiany w Życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone ® 2014-2015
Publikacje zamieszczone na stronach zmiany w życiu.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych w Zmiany w życiu.pl w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
Photos Powered by Shutterstock.com
Wykonanie Agencja Kreatywna PONG, projekt graficzny Adrian Rudzik
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.