Wstając rano – zamiast słonecznego dnia – za oknem widzisz tylko szaro-bure barwy? Wychodząc na zewnątrz odczuwasz nieprzyjemny, zimny i przeszywający wiatr? Jedyne o czym myślisz to ciepły koc i gorąca herbata w domowym zaciszu? To może być znak, że nadeszła jesień. Czy jednak naprawdę chcesz ją spędzić w większości czasu w domu, czekając aż w końcu przyjdzie wiosna?

Zacznijmy od kilku faktów. Licząc od dnia, w którym powstawał ten tekst (05.10), do wiosny jest jeszcze 147 dni! Przed nami praktycznie cała jesień, po której czeka nas jeszcze zima. Październik to miesiąc, w którym mamy jeszcze dodatnie, nie tak niskie wbrew pozorom, temperatury. Zaraz po nim przyjdą jednak chłodniejsze. Możemy spodziewać się opadów zarówno deszczu, jak i śniegu. Prognozy na kolejne miesiące nie są zbyt optymistyczne (o ile kochasz wiosnę i lato, tak jak ja). Czy to jednak oznacza, że przez ten czas masz wpaść w depresję albo zaszyć się w domu w oczekiwaniu na cieplejsze i bardziej słoneczne miesiące?!

Nie wiem jak Ty, ale ja mam zamiar cieszyć się życiem, mimo pogody. Zgadzam się, że aura na zewnątrz nieco to może utrudniać. Dlatego poniżej przedstawiam Ci kilka sposobów, które być może pozwolą Ci zachować motywację do działania jesienią i utrzymać entuzjazm, aż do wiosny. 

Sposób 1: Stawiaj na przyjemności, które dają radość tylko jesienią

Gorąca, długa kąpiel? Wieczór z książką przy kominku? A może ulubione wariacje kulinarne z dynią w roli głównej? Stwórz listę aktywności, rzeczy, jedzenia i wszystkiego innego, co dostępne jest tylko jesienią lub co ma sens, tylko o tej porze roku. W końcu gorąca kąpiel, kiedy na zewnątrz jest ponad 30 stopni to raczej wątpliwa przyjemność? Skup się na swojej liście i staraj się jak najczęściej wdrażać jej elementy do swojego życia, każdorazowo doceniając je.

Sposób 2: Postaw na aktywność fizyczną

Uprawianie sportu jest czynnością, która pozwala uwolnić nam ogromną ilość endorfin, a stan pozytywnego nastawienia po wysiłku, może się utrzymywać nawet kilka godzin po zakończonym treningu. Jesienią takie doznania mogą być nam szczególnie potrzebne. Postaw więc na regularną aktywność na siłowni, w trakcie spacerów lub w domu. Oprócz tego, że poprawisz sobie nastrój to jeszcze zadbasz o sylwetkę, co dla wielu z nas może być dodatkowym powodem do radości.

Sposób 3: Zadbaj o to, co jesz 

Jedzenie ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Jesienią wielu z nas ma tendencję do sięgania po niezdrowe, pełne cukru i o wysokim indeksie glikemicznym produkty. To z pewnością nie pomaga w utrzymaniu dobrego nastroju. Dlatego w trosce o swój nastrój, warto zadbać o to, co jemy. 

Sposób 4: Spróbuj zmienić swoje nastawienie

Dlaczego powstał ten tekst? Bo większość z nas z góry zakłada, że jesień to depresyjna pora roku i wszystko, co jest przed wiosną i po lecie jest po prostu gorsze. Gdyby tak spróbować zmienić nastawienie do tej pory roku? Starać się odkryć w niej więcej pozytywów? Spróbuj w tym roku stworzyć pozytywną listę rzeczy, związanych z jesienią. Zapisuj tylko to, co jest miłe. Może za rok, jak zerkniesz na swoją listę, Twoje nastawienie będzie zupełnie odwrotne? 

Poprzedni artykułStres – przyjaciel czy wróg? Wykład Mateusza Banaszkiewicza
Następny artykułJak rozpoznać toksyczną relację? Wyjaśnia Wojciech Eichelberger
Spotkaj się ze mną, jeśli:  - poszukujesz harmonii pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym - odczuwasz potrzebę zmiany zawodowej, ale nie wiesz w jakim kierunku chcesz pójść - jesteś na początku swojej kariery i szukasz najlepszej drogi - odczuwasz potrzebę poprawy jakości relacji w związku, ale nie wiesz jak to zrobić - czujesz, że chcesz coś zmienić w swoim życiu i potrzebujesz kogoś, kto wesprze Cię w tej zmianie Kim jestem i co robię: Jestem coachem specjalizującym się w trzech obszarach: career, work-life balance  i life coachingu. Odkąd pamiętam interesują mnie ludzie - motywy ich działań, emocje i zachowania. Na bieżąco staram się więc poszerzać swoją wiedzę na ten temat. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku socjologia na Uniwersytecie Kardynała Stefa Wyszyńskiego i podyplomowe studia coachingu w Szkole Głównej Handlowej. Nie spoczywam na laurach, na bieżąco zaczytując się w literaturze z zakresu coachingu i psychologii, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii społecznej. Od kilku lat jestem także związana z branżą public relations i komunikacją. Na co dzień wykorzystuję swoje umiejętności do budowania wartościowych, trwałych i opartych na zaufaniu relacji. Wartości, którymi kieruję się w życiu to: postępowanie zgodne z samą sobą, uczciwość wobec siebie i innych, wiara w marzenia i ciągła praca nad sobą. Dlaczego tu jestem: ponieważ ten portal to miejsce, w którym są i na bieżąco powstają kolejne ciekawe artykuły, które inspirują do zmiany i zwiększenia samoświadomości. Chcę być tego częścią. Z czego jestem dumna w moim życiu: z małych i dużych zmian, które staram się konsekwentnie wprowadzać w swoje życie Moje słabości: Jak każdy je posiadam, jednak staram się z nimi walczyć Mój sprawdzony sposób na zły humor: spacer z przemyśleniami, które pozwalają rozwiać zły nastrój Największa zmiana w moim życiu: być może właśnie jestem w trakcie jej wprowadzania Miejscowość i numer kontaktowy: Warszawa, tel.: 883 600 047, e-mail: j_sobieska@wp.pl, joannasobieska.pl  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here