Jednym ze sposobów radzenia sobie ze stresem jest uprawianie sportu albo jakakolwiek forma aktywności fizycznej. Jeśli ćwiczysz albo uprawiasz inną formę ruchu, na przykład regularnie spacerujesz, to idealnie. Jeśli jeszcze tego nie robisz – zobacz, jakie zalety ma uprawianie sportu (czy inna forma ruchu).

Musisz też znaleźć własne powody, które zmotywują Cię do takiej właśnie formy odstresowania się na co dzień. Nie wiesz jak znaleźć motywację i określić cel? Możesz to zrobić w 4 prostych krokach – link znajdziesz na końcu artykułu.

Pamiętaj, że każda aktywność fizyczna jest dobra. Ważne, żebyś wykonywał ją regularnie, żeby była dopasowana do Twojego wieku, stanu zdrowia, Twojej aktualnej kondycji, możliwości czasowych, finansowych oraz stanu zdrowia. No i najważniejsze – musi sprawiać Ci przyjemność – inaczej trudno Ci będzie utrzymać motywację do działania.

Cel, który sobie wyznaczasz, musi być realny. Załóżmy, że chcesz pobiec w maratonie. Jeśli dotychczas nie biegałeś i w ogóle się nie ruszałeś, a Twoja kondycja nie jest najlepsza, to szansa, że za miesiąc w nim pobiegniesz i go wygrasz, jest – mówiąc szczerze – niewielka. Jeśli jednak realnie ocenisz swoje możliwości i ułożysz możliwy dla Ciebie do wykonania plan działania (sam lub z pomocą trenera), to Twoje szanse na bieg w wymarzonym maratonie wielokrotnie wzrosną.

Od czego zacząć?

Załóżmy, że zaczniesz od 10-15 minutowych spacerów. I tutaj ważna uwaga dla Ciebie – to jest właśnie ten pierwszy krok, absolutnie nie umniejszaj jego wartości!

Wiele osób nie zaczyna w ogóle ćwiczyć albo się ruszać, bo mają przekonanie, że jeśli ćwiczą, to muszą ćwiczyć na 100%, a na żadne półśrodki (za krótko, za mało intensywnie, zbyt niedoskonale) nie ma miejsca. To błędne przekonanie.

Następnie systematycznie zwiększaj czas swoich spacerów i ich intensywność (szybki spacer na zmianę z biegiem) do 30, 60 minut, i tak dalej – aż osiągniesz swój wymarzony cel i pobiegniesz w maratonie.

Wiem, że brzmi to prosto, ale proste nie jest. Co może Ci jeszcze przeszkadzać? Otóż mogą to być negatywne przekonania. Jak sobie z nimi radzić? Tego dowiesz się w następnym artykule.

 

Chcesz się dowiedzieć jak dlaczego warto uprawiać sport? Zajrzyj tutaj.

Nie wiesz określić cel i go osiągnąć?  Zajrzyj tutaj.

Chcesz ustalić Indywidualną Strategię Efektywności w radzeniu sobie ze stresem na co dzień? Sprawdź tutaj.

 

Poprzedni artykuł12 marca 2016: Spotkanie Ladies' Mastermind Poznań
Następny artykułJak się kłócić z pożytkiem dla związku?
SPOTKAJ SIĘ ZE MNĄ, JEŚLI:  Długo i z sukcesem pracujesz w korporacji lub prowadzisz własną działalność i czujesz, że przyszedł czas na zmianę Chcesz rozwinąć własny biznes Twoja kariera zawodowa została przerwana nagle, ze względu na decyzję własną lub pracodawcy i chcesz zyskać motywację do dalszego działania Stoisz dopiero przed wyborem ścieżki zawodowej albo masz niewielkie doświadczenie zawodowe i chcesz zdecydować co robić w życiu Chcesz osiągnąć swoje osobiste cele, pracować nad sobą i świadomie kształtować własne życie Kim jestem i co robię: Jestem coachem kariery (ACC ICF), trenerem rozwoju osobistego i psychologiem biznesu. Przygotowuję się do obrony pracy doktorskiej z zakresu kreowania własnego wizerunku w internecie. Specjalizuję się w prowadzeniu szkoleń z zakresu sprzedaży, obsługi klienta, radzenia sobie ze stresem oraz kompetencji i umiejętności liderskich. Udzielam również konsultacji psychologicznych. Jako coach kariery z przyjemnością pomagam klientom odnaleźć i osiągać satysfakcję z wykonywanej pracy. Pracuję zgodnie ze standardami etycznymi ICF. Dlaczego tu jestem: Jedyną stałą rzeczą jest zmiana, jak mówi Heraklit z Efezu. Zmiana w życiu. Chcę towarzyszyć moim klientom w procesie ich zmian życiowych i czerpać z tego satysfakcję. Szlifować diamenty. Jako coach kariery chcę pomagać klientom porządkować ich działania, aby mogli efektywnie zarządzać swoją karierą, a w efekcie sprawić, aby nadchodzący okres stał się najbardziej satysfakcjonującym etapem ich życia. Z czego jestem dumna w moim życiu: Jestem dumna z tego, że potrafię osiągać swoje cele, a dzięki temu realizować swoje marzenia. Moje słabości: Czasami jestem zbyt aktywna i trudno mi znaleźć chwilę na odpoczynek. Dla przywrócenia równowagi medytuję i znajduję czas tylko i wyłącznie dla siebie. Mój sprawdzony sposób na zły nastrój: Sprawienie sobie przyjemności poprzez uprawianie sportu, spacer, relaksującą kąpiel, rozmowę z przyjaciółmi, słuchanie muzyki. Największa zmiana w moim życiu: Trudno mi powiedzieć, która ze zmian w moim życiu była największa, bo każda z istotnych zmian była dla mnie ważna. Usamodzielniłam się w wieku 19 lat, chwilę później założyłam swój pierwszy biznes, wiele razy się przeprowadzałam, podróżowałam, założyłam rodzinę… Poza tym edukuję się i uczę przez całe swoje życie, zmieniam się nieustannie. Proces trwa i nigdy się nie kończy. Dla mnie moje życie jest ciągłą zmianą, wyzwaniem, które podejmuję i które uwielbiam. Miejscowość: Wrocław, tel.: 501 397 021

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here