6

Do każdego, kto troszczy się o partnera i boryka się z poczuciem winy, gdy poświęca czas dla siebie, pamiętaj, że zasługujesz na czas i troskę — a im lepiej dbasz o siebie, tym lepiej możesz do ukochaną osobę.

Przyjmij rutynę działającą na Twoją korzyść

Postanowiliśmy zidentyfikować kilka praktyk, które pomogą osobie na co dzień zmagającej się z chorobą psychiczną poprawić zdrowie i samopoczucie.

Kiedy twój partner jest chory, opiekowanie się i równoważenie życiowych wyzwań zwykle odrzuca twoją typową rutynę, co jest kluczem do utrzymania własnego zdrowia podczas opieki.

Artykuły promujące samoopiekę nieustannie głoszą korzyści płynące z masażu lub kąpieli z bąbelkami. Rzeczywistość sytuacji jest jednak taka, że jeden masaż lub jedna kąpiel z bąbelkami nie naprawi nieprawidłowego życia. Musisz raczej wypracować codzienne nawyki, które będą Cię podtrzymywać na duchu.

Znajdź swój krąg

Kolejnym ważnym krokiem w utrzymaniu dobrego samopoczucia jest utworzenie zaufanego kręgu osób, które mogą pomóc w opiece nad współmałżonkiem. Ta grupa powinna być poinformowana o stanie zdrowia współmałżonka i chętnie wkroczyć, gdy będziesz potrzebować wsparcia. Cała opieka, nie powinna i nie może spaść na ciebie. Dzielenie się ciężarem zapobiega wypaleniu, a także wzmacnia relacje z partnerem.

Znalezienie i rozwinięcie tego wewnętrznego kręgu, może być wyzwaniem. Wymaga szczerej rozmowy z ludźmi w twoim życiu; daj im znać, co się dzieje i czego możesz potrzebować. Przeważnie ten krąg obejmuje rodzinę i kilku bliskich przyjaciół.

Otwórz się

pastedGraphic_1.png

Kiedy twój partner zmaga się ze swoimi problemami, a ty dźwigasz większość obowiązków związanych z opieką, będziesz musiał porozmawiać o swoich doświadczeniach. Butelkowanie lęków, myśli, a nawet urazy może sprawić, że uczucia te staną się jeszcze potężniejsze i bardziej bolesne.

Jedną z opcji jest rozmowa z zaufanym członkiem rodziny lub przyjacielem. Jeśli nie chcesz zdradzić zaufania partnera, rozmawiając dogłębnie o jego zdrowiu i zmaganiach, możesz porozmawiać o tym, jak ta sytuacja wpływa na Ciebie. Twoje uczucia są ważne i godne uwagi.

Jednak prawdopodobnie najlepszym źródłem wskazówek i wsparcia jest właściwy terapeuta. „Właściwy”, ponieważ niektórzy będą lepiej dla ciebie pasować niż pozostali. Możesz zebrać rekomendacje i spotkać się z kilkoma praktykami, aby zobaczyć, jaka relacja najlepiej będzie pasować. Przy czym w obecnych czasach nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z aplikacji, która oferuje psychoterapię online za pośrednictwem telefonu komórkowego. Terapia przez Internet bowiem stale się rozwija i oferuje pomoc 24/7 wszystkim potrzebującym. Doprowadzenie do rozmowy partnera z terapeutą z pewnością przyczyni się do skutecznego leczenia.

pastedGraphic_2.png

Wsparcie psychologiczne online, kiedy tego potrzebujesz – hh24

Podsumowanie

Niezależnie od sytuacji, w której znalazł się związek osoba żyjąca na co dzień z człowiekiem obarczonym problemem psychicznym koniecznie musi zadbać o swoje zdrowie i nastrój. To można osiągnąć za sprawą rozmów z najbliższymi i sięgnięciem po pomoc w postaci terapii online

4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here